POLO 1.4 RABBIT

TEST Teška šminka dostupna za šaku eura

Mali Golf više nego ikada opravdava visoku reputaciju zahvaljujući i novom, zavodljivom paketu opreme Rabbit
 Elvir Tabaković
Mali Golf više nego ikada opravdava visoku reputaciju zahvaljujući i novom, zavodljivom paketu opreme Rabbit

Znate li koji mali auto već godinu i pol dana drma europskim tržištima? Volkswagen Polo! Naravno, to nije slučajno, jer njemački mališan pruža osjećaj prave vrijednosti za uloženi novac. Tako nije rijetkost čuti da je Polo zapravo Golf u manjem formatu, a svi dobro znamo što takva kvalifikacija znači...

Nakon testa privlačno opremljene izvedbe Rabbit, pokretane provjerenim benzincem 1.4 16V s time se samo možemo složiti. Mekano zatvaranje vrata, kvalitetni materijali i tenkovski čvrsta izrada, koji već pri prvom kontaktu pružaju osjećaj vječitog trajanja, prvi je znak da Polo nije bez razloga skuplji od većine konkurenata. Imponira i ozbiljan izgled prednjeg dijela, s primjesama linija Golfa i novog Passata, a jednako dobro raspoloženje nudi oprema. Zaboravite na priče iz susjedstva kako je mali Volkswagen škrto opremljen – to pripada prošlosti. Već najjeftinija izvedba nudi klima uređaj, ABS, servo upravljač podesiv po dubini i visini, električno pokretane prozore, centralno zaključavanje, radio/CD, 4 zračna jastuka… Prava je poslastica, pak, novi paket Rabbit, čiji naziv asocira na legendarnu američku verziju Golfa. Po znatno nižoj cijeni nego što bi stajale kao individualne doplate, vozača dočekuju aluminijski naplaci s niskoprofilnim gumama, dodatno zatamnjena stražnja stakla, električno pokretani i grijani retrovizori, snažniji radio, daljinsko centralno zaključavanje, upravljač u koži, središnji nasloni za ruke, paket detalja Sport Comfort… Osim toga, tako šminkerski opremljen Polo dovoljno je prostran da i putovanje ozbiljnijeg karaktera ne ostane u lošem sjećanju. Zasluge za to nose i dobro odmjerena sjedala, ali i čvrst, a udoban ovjes. Doduše, kudikamo je iskoristivija izvedba s dodatnim parom vratiju, koja vrijede doplate od 640 eura – tada pristup stražnjoj klupi, spremnoj ponuditi više nego solidan prostor za glavu i koljena dvojci putnika, nije privilegija samo onih spretnijih, obdarenih gimnastičarskim predispozicijama.

Ne nedostaje niti vozačkog užitka, čemu pogoduje i mogućnost školskog namještanja za upravljač, a viši vozači pomalo trpe tek zbog širokog nosača središnjeg stupa, kojim je bespotrebno ograničen prostor za desno koljeno.

Osmijeh na lice zato donose precizan mjenjač i upravljač, ali i jedan od najpopularnijih malih benzinaca – 1.4 16V snage 86 KS. Mnogi mu još uvijek više vjeruju nego downsizing turbobenzincima, tim više što je uglađen u radu te lijepo objedinjuje solidne performanse i umjerenu potrošnju, u prosjeku oko 6,5 litara. Po tko zna koji puta uvjerili smo se da je riječ o primjerenom motoru, kako za grad tako i otvorenu cestu. Ne treba zazirari niti od autoceste – zahvaljujući dugačkom petom stupnju brzinom od 140 km/h krstari se više nego ugodno, a kako je riječ o dovoljno živahnom motoru svjedoči i maksimalnih 177 km/h. Ipak, ne treba izlaziti iz zakonskog okvira, što zbog kazni, što zbog činjenice da tada uvjerljiva zvučna izolacija ipak popušta pod naletom decibela, a forsiranjem se povećava i potrošnja...

Potpisi

Robusnost je glavna odlika dizajnerski pomalo monotone, ali zato besprijekorno izrađene i opremom darežljive unutrašnjosti

Pregledni instrumenti i poznati razmještaj prekidača aduti su unutrašnjosti, kao i kratak te precizan hod 5-stupanjskog mjenjača

Preklopni naslon za ruke isporučuju se serijski, no zbog pomalo nepraktične izvedbe uputno ga je koristiti samo na autocesti

Atraktivni alu naplaci od 15 cola ušminkali su vanjštinu Pola, a jednaku ulogu imaju i dodatno zatamnjena stakla

Dobro ugođen ovjes i učinkovite kočnice spremni su i za agresivnije ulaske u zavoje, no benzincu 1.4 više godi ležerna vožnja

VW Polo 1.4

TEHNIČKI PODACI

Motor: benzinski

Obujam: 1390 ccm

Snaga: 63 kW/86 KS pri 5000/min

Moment: 132 Nm pri 3800/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 397x 168 x 148 cm

Osovinski razmak: 247 cm

Prtljažnik: 280 litara

Gume: 195/55 R 15

Masa: 1070 kg

NAŠA MJERENJA

Brzina: 177 km/h

0-100 km/h: 12,1 s

Potrošnja: 6,5 litara

Oprema Rabbit

alu naplaci 15”* klima uređaj* radio/CD/mp3* upravljač u koži, podesiv po visini i dubini* el. namjestivi i grijani retrovizori* putno računalo* daljinsko zaključavanje* središnji nasloni za ruke* dodatno zatamnjena stakla* el. podizači stakala* ABS* 4 zračna jastuka

Dodatna oprema

metalik lak 420 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2025 09:13