Prošle godine nismo ih dočekali, no sada, nakon godinu dana pauze, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost pripremio je 15 milijuna eura za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila. Poticaji se dijele na nekoliko segmenata - električne automobile, plug-in hibride te elektro motocikle i skutere, a građani će moći dobiti do 40 posto sredstava.
Oni koji su zainteresirani za kupnju električnog automobila s cijenom ispod do 50.000 eura kako bi ostvarili 9000 eura subvencije, u izdašnoj konkurenciji tu se nalazi i kineski adut DFSK Seres 3 kojeg na hrvatskom tržištu poznajemo već dvije godine.
Na području elektromobilnosti kineska kompanija DFSK ima bogato iskustvo, znanje i lokalnu proizvodnju baterijskih sklopova, te je po tom pitanju itekako konkurentna.
Model Seres 3 pripada popularnoj kompaktnoj SUV klasi te s vrhunskom Luxury opremom do registracije stoji 41.130 eura (trenutno na akciji 37.900 eura), što znači da bi s poticajima na cestu kupca stajao 28.900 eura čime postaje vrlo primamljiv izbor u klasi.
Pritom treba napomenuti da aktualni Seres 3 kakvog smo testirali, od prošle godine dolazi u osvježenom izdanju, što se ne tiče toliko izgleda, koliko poboljšanja u svim segmentima u odnosu na raniji model.
Inicijalni izgled modela pritom nije mijenjan, izuzev dobrodošlog unaprjeđenja farova i stražnjih rasvjetnih jedinica u LED tehnologiji (prije su prednja svjetla bila halogena), a SUV koji u duljinu mjeri 4,39 metra, kao najoriginalniju posebnost dizajna i dalje ističe veliku prednja maska s efektom stakla, visoke bokove i kompaktan stražnji kraj.
No, novosti koje bitno unaprjeđuju Seres 3 su vitalne komponente, a to je prvenstveno elektromotor koji umjesto sadašnjih 50 kW (68 KS) isporučuje 62 kW (84 KS), što se odnosi na performanse, učinkovitost te sustav rekuperacije električne energije.
Ovdje treba reći da bez obzira na to povećanje nominalna snaga motora u 30 minuta ostaje 120 kW (163 KS) kao i kod prijašnjeg modela. Baš kao i brojke: Seres 3 100 km/h iz stajanja hvata za 8,9 sekundi i vozi do maksimalnih 155 km/h.
Druga novost je poboljšana baterija: umjesto dosadašnje litij-željezo-fosfatne kapaciteta 52,70 kWh, sada je ugrađena litij-ternarij baterija kapaciteta 53.61 kWh proizvođača Lishen, a usto, Seres 3 sada ima noviji REESS sustav za pohranu energije koji bolje optimizira rad baterije i BMS sustava.
DFSK obećava domet s novom baterijom od 330 kilometara (ili 347 km samo u gradu), a tijekom našeg testa u kombiniranom ciklusu realna brojka iznosila je 300 kilometara i to bez previše odricanja uz prosječnu potrošnju od 19,8 kWh.
Novost je i trofazni OBC punjač snage 11 kW umjesto jednofaznog 6.6 kW čime se čime se značajno skraćuje vrijeme punjenja od 0 do 100 posto na kućnim wallbox AC punjačima s 8 na 5 sati, dok u slučaju DC punjenja od 20 do 80 minuta treba 45 minuta.
Ugođaj u kabini je kao i kod prethodnika - vrlo dobro osmušljen i kvalitetan - nema ni traga neuglednoj plastici jer su svi bitni dijelovi armature presvučeni mekim materijalima. Koža na upravljaču je ugodna, a fizičke kontrole logične i precizne.
Dostupna je samo jedna varijanta vrlo bogate opreme Luxury koja uz sve dosadašnje stavke poput virtualnih instrumenata, staklenog krova, svih poznatih asistenata u vožnji (sustava za upozorenje na sudar sprijeda, upozorenje o napuštanju vozne trake, pomoći pri kretanju uzbrdicom i spuštanju nizbrdicom, auto hold funkciju, ABS, ESP, EBD...) osam zračnih jastuka, ima 10,25 inčni zaslon multimedije koji je dobio integriranu GPS mapu Hrvatske te je izbornik prilagođen s hrvatskim jezikom.
Jedina zamjerka i dalje se odnosi na brzina reakcije na izmjene modova vožnje (Neutral, Drive ili vožnja unazad) koja traži privikavanje, no duže razdoblje korištenja rješava i tu sitnicu.
Kabina pruža dovoljno prostora za cijelu obitelj, smještaj vozača za volanom nudi idealnu poziciju i preglednost u svim smjerovima, a posebno hvalimo prednja udobna sjedala koja serijski dolaze grijana i strujom namjestiva, a ni straga nije tijesno. Pritom bi 310 litara prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji trebalo biti dovoljno za većinu potreba, koji preklapanjem stražnje klupe raste do 1582 litre.
Na koncu, Seres 3 koji nudi jamstvo od 8 godina ili 150.000 km ili do 70 posto kapaciteta na bateriju, više nije novost na tržištu, a sada dolazi unaprijeđen u odnosu na prethodnu verziju. Pritom ga cijena s poticajima itekako stavlja u krug automobila o kojima vrijedi razmišljati ako tražite moderan SUV kompaktne klase...
Tehnički podaci
Seres 3
Duljina (mm) 4385
Širina (mm) 1850
Visina (mm) 1650
Međuosovinski razmak (mm) 2655
Prednji/stražnji trag kotača (mm) 1580/1582
Minimalan razmak od tla (mm) 180
Kapacitet prtljažnika (s preklopljenim sjedalima) 318 (1410) litara
Broj sjedala 5
Elektromotor/baterija
Elektromotor, električno upravljanje permanentni magnet
Snaga motora (kW) 120
Snaga motora -30 min (kW) 62
Maksimalni okretni moment (Nm) 300
Baterija za napajanje Litij-Ternarij
Kapacitet baterije (kWh) 53,61
Potrošnja 17,7 kWh/100 km
Ukupni domet baterije (km) po WLTP normi 331-347
Vrijeme punjenja (h) DC punjenje 45 min (20% - 80%)
AC punjenje 5h -11kW (0%-100%)
Vrsta mjenjača Automatski mjenjač CVT
Način vožnje Prednji pogon, reess sustav rekuperacije energije
Vrsta prednjeg ovjesa Neovisni MacPherson ovjes
Vrsta stražnjeg ovjesa Neovisni ovjes s torzijskom šipkom
Vrsta kočnice Prednji/stražnji diskovi
Vrsta parkirne kočnice Električna ručna kočnica
Sustav upravljanja Električni servo upravljač
Gume 225/55 R18
Naplatci Aluminijski naplatci
Rezervna guma Umanjenih dimenzija T165/80 R17
Jamstvo
Opće jamstvo 4 godine ili 100.000 km
Jamstvo na bateriju 8 godina ili 150.000 km do 70% kapacitet
Cijena 37.900 eura prije poticaja
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....