električni suv

Testirali smo DFSK Seres 3 Luxury koji u osvježenom izdanju s još više aduta hvata poticaje

Seres 3 pripada popularnoj kompaktnoj SUV klasi te s odličnom opremom do registracije uz poticaje stoji 32.130 eur

DFSK Seres 3

 Zvonimir Jurčić

Prošle godine nismo ih dočekali, no sada, nakon godinu dana pauze, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost pripremio je 15 milijuna eura za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila. Poticaji se dijele na nekoliko segmenata - električne automobile, plug-in hibride te elektro motocikle i skutere, a građani će moći dobiti do 40 posto sredstava.

Oni koji su zainteresirani za kupnju električnog automobila s cijenom ispod do 50.000 eura kako bi ostvarili 9000 eura subvencije, u izdašnoj konkurenciji tu se nalazi i kineski adut DFSK Seres 3 kojeg na hrvatskom tržištu poznajemo već dvije godine.

image

DFSK Seres 3

Zvonimir Jurčić

Na području elektromobilnosti kineska kompanija DFSK ima bogato iskustvo, znanje i lokalnu proizvodnju baterijskih sklopova, te je po tom pitanju itekako konkurentna.

Model Seres 3 pripada popularnoj kompaktnoj SUV klasi te s vrhunskom Luxury opremom do registracije stoji 41.130 eura (trenutno na akciji 37.900 eura), što znači da bi s poticajima na cestu kupca stajao 28.900 eura čime postaje vrlo primamljiv izbor u klasi.

Pritom treba napomenuti da aktualni Seres 3 kakvog smo testirali, od prošle godine dolazi u osvježenom izdanju, što se ne tiče toliko izgleda, koliko poboljšanja u svim segmentima u odnosu na raniji model.

image

DFSK Seres 3

Zvonimir Jurčić

Inicijalni izgled modela pritom nije mijenjan, izuzev dobrodošlog unaprjeđenja farova i stražnjih rasvjetnih jedinica u LED tehnologiji (prije su prednja svjetla bila halogena), a SUV koji u duljinu mjeri 4,39 metra, kao najoriginalniju posebnost dizajna i dalje ističe veliku prednja maska s efektom stakla, visoke bokove i kompaktan stražnji kraj.

No, novosti koje bitno unaprjeđuju Seres 3 su vitalne komponente, a to je prvenstveno elektromotor koji umjesto sadašnjih 50 kW (68 KS) isporučuje 62 kW (84 KS), što se odnosi na performanse, učinkovitost te sustav rekuperacije električne energije.

image

DFSK Seres 3

Zvonimir Jurčić

Ovdje treba reći da bez obzira na to povećanje nominalna snaga motora u 30 minuta ostaje 120 kW (163 KS) kao i kod prijašnjeg modela. Baš kao i brojke: Seres 3 100 km/h iz stajanja hvata za 8,9 sekundi i vozi do maksimalnih 155 km/h.

Druga novost je poboljšana baterija: umjesto dosadašnje litij-željezo-fosfatne kapaciteta 52,70 kWh, sada je ugrađena litij-ternarij baterija kapaciteta 53.61 kWh proizvođača Lishen, a usto, Seres 3 sada ima noviji REESS sustav za pohranu energije koji bolje optimizira rad baterije i BMS sustava.

image

DFSK Seres 3

Zvonimir Jurčić

DFSK obećava domet s novom baterijom od 330 kilometara (ili 347 km samo u gradu), a tijekom našeg testa u kombiniranom ciklusu realna brojka iznosila je 300 kilometara i to bez previše odricanja uz prosječnu potrošnju od 19,8 kWh.

Novost je i trofazni OBC punjač snage 11 kW umjesto jednofaznog 6.6 kW čime se čime se značajno skraćuje vrijeme punjenja od 0 do 100 posto na kućnim wallbox AC punjačima s 8 na 5 sati, dok u slučaju DC punjenja od 20 do 80 minuta treba 45 minuta.

Ugođaj u kabini je kao i kod prethodnika - vrlo dobro osmušljen i kvalitetan - nema ni traga neuglednoj plastici jer su svi bitni dijelovi armature presvučeni mekim materijalima. Koža na upravljaču je ugodna, a fizičke kontrole logične i precizne.

Dostupna je samo jedna varijanta vrlo bogate opreme Luxury koja uz sve dosadašnje stavke poput virtualnih instrumenata, staklenog krova, svih poznatih asistenata u vožnji (sustava za upozorenje na sudar sprijeda, upozorenje o napuštanju vozne trake, pomoći pri kretanju uzbrdicom i spuštanju nizbrdicom, auto hold funkciju, ABS, ESP, EBD...) osam zračnih jastuka, ima 10,25 inčni zaslon multimedije koji je dobio integriranu GPS mapu Hrvatske te je izbornik prilagođen s hrvatskim jezikom.

image

DFSK Seres 3

Zvonimir Jurčić

Jedina zamjerka i dalje se odnosi na brzina reakcije na izmjene modova vožnje (Neutral, Drive ili vožnja unazad) koja traži privikavanje, no duže razdoblje korištenja rješava i tu sitnicu.

Kabina pruža dovoljno prostora za cijelu obitelj, smještaj vozača za volanom nudi idealnu poziciju i preglednost u svim smjerovima, a posebno hvalimo prednja udobna sjedala koja serijski dolaze grijana i strujom namjestiva, a ni straga nije tijesno. Pritom bi 310 litara prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji trebalo biti dovoljno za većinu potreba, koji preklapanjem stražnje klupe raste do 1582 litre.

image

DFSK Seres 3

Zvonimir Jurčić

Na koncu, Seres 3 koji nudi jamstvo od 8 godina ili 150.000 km ili do 70 posto kapaciteta na bateriju, više nije novost na tržištu, a sada dolazi unaprijeđen u odnosu na prethodnu verziju. Pritom ga cijena s poticajima itekako stavlja u krug automobila o kojima vrijedi razmišljati ako tražite moderan SUV kompaktne klase...

image

DFSK Seres 3

Zvonimir Jurčić

Tehnički podaci

Seres 3

Duljina (mm) 4385

Širina (mm) 1850

Visina (mm) 1650

Međuosovinski razmak (mm) 2655

Prednji/stražnji trag kotača (mm) 1580/1582

Minimalan razmak od tla (mm) 180

Kapacitet prtljažnika (s preklopljenim sjedalima) 318 (1410) litara

Broj sjedala 5

Elektromotor/baterija

Elektromotor, električno upravljanje permanentni magnet

Snaga motora (kW) 120

Snaga motora -30 min (kW) 62

Maksimalni okretni moment (Nm) 300

Baterija za napajanje Litij-Ternarij

Kapacitet baterije (kWh) 53,61

Potrošnja 17,7 kWh/100 km

Ukupni domet baterije (km) po WLTP normi 331-347

Vrijeme punjenja (h) DC punjenje 45 min (20% - 80%)

AC punjenje 5h -11kW (0%-100%)

Vrsta mjenjača Automatski mjenjač CVT

Način vožnje Prednji pogon, reess sustav rekuperacije energije

Vrsta prednjeg ovjesa Neovisni MacPherson ovjes

Vrsta stražnjeg ovjesa Neovisni ovjes s torzijskom šipkom

Vrsta kočnice Prednji/stražnji diskovi

Vrsta parkirne kočnice Električna ručna kočnica

Sustav upravljanja Električni servo upravljač

Gume 225/55 R18

Naplatci Aluminijski naplatci

Rezervna guma Umanjenih dimenzija T165/80 R17

Jamstvo

Opće jamstvo 4 godine ili 100.000 km

Jamstvo na bateriju 8 godina ili 150.000 km do 70% kapacitet

Cijena 37.900 eura prije poticaja

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. listopad 2024 16:42