
Volkswagen Santana nije bila posebno popularna u Europi, no u velikom dijelu svijeta je ova limuzinska verzija Passata druge generacije bila ogroman hit. U Europi je Santana nestala ada je 1988. predstavljena treća generacija Passata koja je za razliku od prethodnika bila limuzina. No izvan Europe, Santana je imala iznimno dug život. U Brazilu se proizvodila do 2006., a u Kini uz brojne redizajne sve do 2012. godine, kada ju je naslijedio novi model istog imena. Santana je također imala manje poznate varijante, od kojih je najčudnija od njih bila bizarna Nissan Santana.
U 1980-ima, Nissan je bio zainteresiran za dalekosežnu suradnju s Volkswagenom. Ta opsežna suradnja nikada nije urodila plodom, ali Nissan i Volkswagen dogovorili su se da Nissan može proizvoditi Santanu u Japanu za lokalno domaće tržište. Santana je u Japan poslana kao komplet za sastavljanje i proizvodila se u Nissanovoj tvornici od 1984. godine.
Japanska Santana se službeno prodavala u Nissanovim salonima, u cjenicima se nudila kao "Nissan Santana", a isto ime je pisalo i u prometnim dozvolama. Ipak, kad pogledamo auto ne bismo nikada rekli da ima veze s Nissanom jer je bio opremljen brojnim uobičajenim Volkswagenovim oznakama te na autu nema čak niti jednog Nissanovog logotipa.
Nissan Santana interno označena Nissanovim modelnim kodom M30 ipak je imala neke važne razlike u odnosu na VW. Naravno, volan je bio na desnoj strani, a auto je bio pola centimetra uži od originala kako bi se izbjegao veliki japanski porez na automobile šire od 169 cm. Osim toga, rešetka hladnjaka i prednja svjetla bili su jedinstveni za Nissan Santanu. Također, Nissan je između stražnjih svjetala utisnuo veliki plastični držač tablice kako bi ispunio prostor jer su japanske registarske pločice bile manje od većine europskih.
U sedam godina proizvodnje Nissana Santane napravljeno je oko 50.000 automobila. Nissan je prekinuo proizvodnju u listopadu 1989., a Santanin nasljednik, Passat treće generacije, također se nakratko prodavao kod Nissanovih trgovaca, ali se nije proizvodio u Japanu. Kada su Volkswagen i Toyota započeli suradnju 1991. s modelom VW Taro, zapravo preimenovana Toyota Hilux, prodaja Volkswagena putem Nissanovih distributera je prestala.
Komentari (0)
Komentiraj