IMAMO I RECEPTE

VEGETARIJANCI: Deset omiljenih namirnica bez kojih ne mogu zamisliti svoj život!

    AUTOR:
    • Sponzorirani sadržaj

  • OBJAVLJENO:
  • 11.10.2017. u 15:58

Bilo da ste i sami vegetarijanci ili možda jednostavno želite jesti malo više povrća, ovo su svakako činjenice koje je dobro znati.

Ukoliko ste zbog užurbanog načina života odlučili jesti malo više povrća i hraniti se zdravije općenito ili ste vegetarijanci koji već duže vrijeme ne jedu meso, uvijek je dobro saznati stvar ili dvije o namirnicama koje djeluju u suradnji s vašim zdravljem. Svi dobro znamo kako je doći s posla nakon napronog radnog dana u uredu i osjećati se kao da je netko iscrpio i posljednju trunku energije iz nas. Ovdje nastupa dobra hrana! Povrće, žitarice i mahunarke obiluju vlaknima, željezom, vitaminima i mineralima koji će nam u trenu vratiti energiju.

Saznajte nešto novo o namirnicama bez kojih vegetarijanci gotovo da ne mogu zamisliti život!

Ajvar

 

Možete se opredijeliti za meso ili protiv mesa, ali kad na red dođe pitanje ajvara, svi će potvrdno kimnuti glavom u znak obožavanja tog kremastog čuda. Originalni se ajvar radi od samo četiri sastojka: pečene crvene paprike, suncokretovog ulja, soli i malo octa. Ajvar ne sadrži gluten tako da možete biti sigurni da će u njemu moći uživati baš svi kojima ga ponudite. Također, 100 grama ajvara sadrži samo 138 kalorija, a paprika koja je njegov glavni sastojak je odličan izvor vitamina A i C. Savršen je u jelima s rižom, kus kusom ili bilo kakvim drugim povrtnim kuhanjima. Da ne bismo ostali samo na riječima, isprobajte tikvice punjene kvinojom, ćufte u umaku od rajčica i ajvara, tjesteninu s gljivama i pinđurom te omiljene bruschette s bosiljkom i ajvarom.

ISPROBAJTE: Slane palačinke od špinata sa sirom i ajvarom

Tofu

Fresh miso soup in bowl with tofu and mixed vegetables
Getty Images/iStockphoto
 

Sir od soje ili tofu je omiljeno jelo diljem Azije. Dobiva se koagulacijom sojinog mlijeka pomoću nigarija, gorke soli koja se dobiva iz morske vode. U vegetarijanskoj i veganskoj prehrani od predstavlja vrlo važan izvor bjelančevina.

ISPROBAJTE: Prženi tofu s povrćem

Pinđur

 

Pinđur se, uz ajvar, vrlo često spominje kao kralj zimnice. Tradicionalno se radi od rajčice i paprike. Iako je vrlo sličan ajvaru, pravi ljubitelji uvijek mogu prepoznati razliku. Rajčica koja se u njemu nalazi je bogata vitaminom C, magnezijem, kalcijem i željezom. Paprika s druge strane, uz vitamin C, obiluje i vitaminom A.

ISPOBAJTE: Aromatični zapečeni mladi krumpir s pinđurom

Hummus

Balsamic caramelized onion hummus and whole wheat multi seed baguette on a dark background. Delicious vegetarian snack
Getty Images/iStockphoto
 

U drevnim recepturama iz Jeruzalema, najvažniji sastojak humusa, uz slanutak, je sezam, najčešće prerađen u tahini, pastu od sezama. Ponekad se koristi i ulje od sezama. Kod nas je, pak, maslinovo ulje istisnulo sezam i pokazalo se izvanrednom zamjenom. U humusu se uživa često uz neku vrstu toplih lepinja. No on je često tek sastojak brojnih recepata.

ISPROBAJTE: Pikantni hummus

Tempeh

Cubed tempeh skewer with steamed rice and peanut sauce
Getty Images/iStockphoto
 

Tempeh se još naziva i zamjenom za meso. Nastaje fermentacijom zrna soje, a budući da je zamjena za meso, priprema se na isti način kao i meso.

ISPROBAJTE: Marinirani ražnjići od tempeha

Malidžano

 

Malidžano je zapravo prilično popularno jelo, gotovo popularan kao i ajvar. Naziv je dobio po grčkoj riječi za patlidžan - ''malitzano''.  U glavne sastojke se ubrajaju patlidžani i zelene paprike, a vrlo često se poslužuje s domaćim kruhom i bijelim sirom. Ipak, ne morate ga koristiti samo kao namaz na kruhu, savršen je kao umak uz meze dok gledate omiljenu seriju ili film te za obogaćivanje jela na žlicu. Njime upotpunite povrtni rižoto, maneštre i omiljene ćušpajze.

ISPROBAJTE: Grillani patlidžani s malidžanom

Seitan

Vegan burger from seitan
Getty Images/iStockphoto
 

Seitan je zapravo kuhani pšenični gluten koji je iznimno bogat udjelom bjelančevina. 100 grama seitana sadrži 23 grama bjelančevina. Također ima nisku kalorijsku vrijednost te sadrži esencijalne aminokiseline.

ISPROBAJTE: Pohani seitan

Leća

Lentil Soup with Crusty Bread -Photographed on Hasselblad H3D2-39mb Camera
Getty Images/iStockphoto
 

Leća se vrlo jednostavno priprema, a radi se o mahunarki koja se koristi još od prapovijesti. Obiluje vlaknima te vitaminima B skupine. 100 grama leće sadrži tek 116 kalorija.

ISPROBAJTE: Gusto varivo od leće

Ljutenica

Ljtenica (ili ljutica) je, uz ajvar, nezaobilazni dio zimnice. Ako niste veliki ljubitelj patlidžana te ste naklonjeni malo pikantnijim okusima, ljutenica je zimnica za vas. Za njezinu izradu se koriste paprike, rajčice i ljute papričice. Rajčica koja se u njemu nalazi je bogata vitaminom C, magnezijem, kalcijem i željezom. Paprika s druge strane, uz vitamin C, obiluje i vitaminom A.

 

ISPROBAJTE: Guacamole umak s ljutenicom

Grah

Cooked legumes and vegetables in a bowl on the old wooden table
Getty Images/iStockphoto
 

Grah je odličan izvor bjelančevina, ima malo masti te ne sadrži zasićene masti i kolesterol. Iznimno je popularan u vegetarijanskoj prehrani budući da predstavlja savršenu zamjenu za bjelančevine.

ISPROBAJTE: Varivo od graha

Izdvajamo

Iz drugih medija