StoryEditor
ČITAJTE NA DIANOVO

Ketotarijanska prehrana koja spaja najbolje od vegetarijanske i keto

 Shutterstock

U mnoštvu ''pomodnih'' načina prehrane koji imaju sve više znanstvenih dokaza, ketogena i vegetarijanska prehrana sigurno su među najpoznatijima. No pojavio se način prehrane koji ujedinjuje ove popularne prehrambene režime, a to je ketotarijanska prehrana, točnije, ketogena prehrana na vegetarijanski način, objavljuje blog Dianovo.

Iako je primjena ove kombinacije možda još nedovoljno znanstveno istražena, poznavajući dokaze za svaki od ovih načina prehrane zasebno, mogu se izvesti zaključci o mogućem djelovanju ketotarijanske prehrane kod dijabetesa tipa 2, kao i kod ostalih kroničnih bolesti.

Ova prehrana, kao vegetarijanska inačica poznate ketogene dijete, odlikuje se vrlo niskim unosom ugljikohidrata ("low carb"), visokim unosom masnoća te umjerenim unosom proteina. Iako su meso i mliječni proizvodi neizostavni dio klasične ketogene prehrane, kod ovog načina prehrane isključeni su proteini životinjskog podrijetla, osim jaja, ribe i morskih plodova te se unos proteina nadopunjuje proteinima biljnog podrijetla.

Unos ugljikohidrata kod ovog načina prehrane smanjuje se na svega 5 % dnevnog energetskog unosa (do 25 grama dnevno), unos masti kreće se između 70-75 %, a unos proteina između 20-25 % dnevnog energetskog unosa.

Tako se od ugljikohidrata preporučuje samo bobičasto voće (borovnice, jagode, kupine) u ograničenim količinama i neškrobno povrće kao što je cvjetača, brokula, prokulice, tikvica, zeleno lisnato povrće, avokado i gljive. Umjesto mliječnih proizvoda i mlijeka, preporučuje se korištenje nezaslađenih napitaka od orašastog voća (npr. bademovo mlijeko). Izvore proteina, uz jaja i ribu, predstavljaju chia, konopljine i lanene sjemenke, kikiriki, spirulina, tempeh i orašasto voće, piše Dianovo.

Preporučene masnoće su maslinovo i kokosovo ulje, maslac od orašastog voća, a preporučuje se izbjegavati biljna ulja bogata omega-6 masnim kiselinama (npr. kukuruzno i sojino ulje) te životinjske masnoće. Naravno, u okviru ovog načina prehrane nema mjesta žitaricama, škrobnom povrću, mahunarkama, ostalim vrstama voća, kao ni mesu ni mliječnim proizvodima.

Cijeli članak pročitajte na blogu Dianovo

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. lipanj 2020 01:45