Jeste li proslavili Međunarodni dan sushija 18. lipnja? Ako, poput nas, niste znali za ovu informaciju, dopustite da vam ispričamo nekoliko zanimljivosti o ovoj kulinarskoj senzaciji koja je osvojila svijet i uputimo vas na mjesto gdje možete uživati u svježem, ručno rađenom sushiju u bilo kojem trenutku dana. I na bilo koji datum, a ne samo na dan posvećen sushiju.
Iako sam sushi je nastao u Japanu, tradicija motanja sirove ribe u rižu potječe iz Jugoistočne Azije i bila je način sačuvanja svježine, nešto kao kada se u Hrvatskoj meso stavlja u mast. Riža bi se pokvarila, no riba bi ostala svježa. Tako bi se na kraju riba pojela, a riža bacila. To se promijenilo s vremenom pa danas uživamo u svježoj i aromatičnoj riži s dodatkom octa istovremeno kada i u ribi.
Sam naziv sushi nema veze s ribom već se odnosi na rižu s dodatkom octa, soli i šećera, a u Japanu se ne jede štapićima već rukama. Sushi je u Japanu 1900-ih bio daleko od delikatese kakvom se smatra danas, bila je riječ o isključivo uličnoj i jeftinoj hrani. No, sve se promijenilo kada je 1923. godine Tokio pogodio jak potres magnitude 7,9. Gotovo cijeli grad je bio sravnjen sa zemljom, a cijene zemljišta su nakon toga bile toliko niske da su ih mogli kupiti vlasnici štandova sa sushijem i tako je krenula sushi revolucija.
Danas je sushi u rangu s pizzama i burgerima, masovno popularno i dostupno jelo u cijelom svijetu. No, za razliku od pizze i burgera, sushi obiluje zdravstvenim benefitima zbog čega sve više dobiva na popularnosti u eri kada o zdravlju znamo i mislimo više nego ikad. Popularna rolica obiluje omega 3 masnim kiselinama zbog ribe, ali i vitaminima A, proteinima te vlaknima. Prema istraživanjima o popularnosti na internetu, najveća potražnja za sushijem je u Kanadi, SAD-u, Australiji, Italiji i Njemačkoj. Japan je na trećem mjestu, no oni vjerojatno ne istražuju sushi online i jedu ga iz provjerenih lokalnih restorana.
U Hrvatskoj se sushi počeo probijati, pomalo sramežljivo, prije 15-ak godina jer ga je većina dočekala sa skepsom. Je li uopće sigurno jesti sirovu ribu, pitali su se mnogi. Krenulo je iz Zagreba, veliki gradovi su slijedili, a u posljednjih nekoliko godina Hrvatskom je zavladala prava „sushimanija“.
Preokret se dogodio kada sushi više nije bio samo skupo restoransko jelo već je pronašao svoje mjesto u supermarketima, na dostavnim servisima i u specijaliziranim trgovinama, poput Fisherije.
U Fisheriji se svaki dan radi svježi sushi, od fileta lososa kojega oni sami režu, a ne dolazi već narezan. Koriste se isključivo provjereni sastojci, visoke kvalitete, a svaki komad sushija je napravljen ručno zbog čega na kutiji stoji oznaka „rolled with love“. U ponudi imaju 18 vrsta sushi boxeva, a među njima su i četiri nova snack boxa s manje zalogaja, recimo kada trebate samo međuobrok, a ne cijeli obrok.
- Snack box je naš odgovor na sve brži ritam života - željeli smo ponuditi gotov, ukusan i svjež obrok koji kupac može pojesti bilo kada i bilo gdje, a da ne mora raditi kompromis kad je riječ o kvaliteti i cijeni", izjavio je nedavno Matija Pavlinek, operativni direktor Fisherije i naglasio: "Snack box nije samo hrana - on je trenutak uživanja, savršen i za pauzu na fakultetu, školi ili između sastanaka."
Kako stvarno imaju za svakoga ponešto, tako je tu i opcija party boxeva za druženja 6-8 ili više osoba, ali i vege sushi box, pogodan za vegane. Redakcija Dobre hrane prije nekog je vremena isprobala party boxeve sushija iz Fisherije i oduševila se.
Kada su kutije stigle na našu adresu, najprije nas je iznenadilo elegantno pakiranje koje bi, pomislili smo na prvu, vrlo lako uklopilo i na kakav svečaniji stol na obiteljskim druženjima i slavljima. Kutije su prilično bogate, ispunjene s čak 70-ak različitih rolica pa se tako ovdje zbilja nađe svega, ovisno o tome birate li Fisherija box, Age Ebi boy, Losos boy ili Crispy box – stoji u tekstu Dobre hrane.
Sushi boxevi Fisherije se mogu kupiti u Zagrebu, Velikoj Gorici i Virovitici te u pet šoping centara u Zagrebu (City Center One East i West, Avenue Mall, Arena Centar i Cvjetni trg) i naručiti online na Glovu i Woltu.
Fisherija trenutačno ima 9 prodavaonica u Zagrebu, a sushi su počeli prodavati još 2020. godine čime su među prvima prepoznali uzlazni trend zanimanja za ovim delikatesnim obrokom.
Naša vizija nije samo širiti se, nego stvarati iskustvo. Želimo da posjeta našim delikates trgovinama ili kupovina na lokacijama shopping centara bude mali trenutak užitka i sreće, da se osjeti kako iza svakog zalogaja stoji znanje, trud i emocija cijelog Fisherija tima – zaključuje operativni direktor Fisherije Matija Pavlinek.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s ORKA grupom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....