PROBLEM S ČILI ULJEM

Kontroverzni chef ponovno u skandalu! David Chang šalje pisma upozorenja brendovima koji rade iste proizvode kao on

 Dave Chang Instagram/
Slavni chef, koji trenutno snima popularni show s velikim holivudskim zvijezdama, ponovno se našao u skandalu

Nakon optužbi da je zlostavljao svoje zaposlenike u Momofuku restoranima, kojih je i vlasnik, David Chang našao se u novom skandalu. Naime, kako pišu svjetski mediji, iz Momofuku restorana na nekoliko adresa azijskih brendova nedavno je stigla obavijest da iz ponude moraju povući proizvod koji se naziva chili crunch.

Riječ je o dodatku jelima najpoznatijem kao čili ulje, recepturu za koji su u Momofuku razvijali desetak godina kako bi dobili savršen omjer ljutine, hrskavosti i umamija, navode na svojoj stranici. Chili crunch Chang prodaje u sklopu svog Momofuku brenda i na policama brojnih američkih trgovina. Svoj proizvod navodno je zaštitio pod imenom ‘chile chrunch‘, no ono što je u cijeloj priči pomalo nevjerojatno jest činjenica da slavni chef želi zabraniti drugima da proizvode isti proizvod i nazivaju ga točno onako kako se i zove, dakle, chili crunch.

Zanimljivo je i da je krajem ožujka ove godine Momofuku podnio zahtjev da se zaštiti i naziv ‘chili crunch‘ (sa slovom ‘i‘ umjesto ‘e‘, koji su već zaštitili). S obzirom na to da postupak zaštite može potrajati i do 18 mjeseci, restoranima koji su dobili opomenu, ali i drugim akterima koji su se ovim problemom odlučili pozabaviti, nije najjasnije zašto Chang šalje opomene i obavijesti kada na taj naziv još uvijek nema pravo.

Kako objašnjavaju stručnjaci, opomene i obavijesti takvog tipa, upozorenja navodnom počinitelju, kako ih nazivaju, obično se šalju kako bi se druga strana zastrašila i nemaju nikakav pravni učinak. Funkcioniraju uglavnom kao obavijest da će biti poduzeta neka vrsta pravne radnje ako se ponašanje na koje se upozorava nastavi.

A što točno Chang želi? Kako stoji u pismima koja šalje Momofuku, zahtijevaju da brendovi i restorani prestanu reklamirati izraz ‘chili chrunch‘ u roku od 90 dana, što bi rezultiralo dominacijom Momofuku brenda na cijelom tržištu. Kako su to objasnili na portalu Tasting Table, to je kao da netko pokušava zaštiti izraz ‘čokoladni kruh‘ i takvi se zahtjevi na američkom tržištu najčešće odbijaju. Kako će cijela priča završiti, tek nam preostaje vidjeti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. travanj 2024 11:42