Prolazeći zagrebačkom Savskom cestom, tamo oko broja 100, nedavno smo naišli na šareno uređen lokal s velikim natpisom ‘Crunch You!‘ ispisanim na vratima i prozorima. Odmah smo se zainteresirali, bacili na istraživanje i saznali da je u pitanju novi brend granole i namaza, koji smo zatim, logično, odlučili testirati. Kako nam se čokoladni namaz s lješnjacima posebno svidio, a i granoli ćemo se rado vratiti, raspitali smo se tko iza ovog novog brenda stoji i kakva je uopće priča u pitanju. A onda nam se cijela stvar svidjela još i više.
Filip Krtalić od 2010. godine kuha pivo, a posljednjih osam godina proveo je radeći u našim poznatim i priznatim craft pivovarama. Budući da je to posao gdje je zob uvijek tu negdje, šali se danas Filip, doručak mu je uvijek bio pri ruci, što ga je kasnije inspiriralo na pokretanje vlastitog posla. Granolu je oduvijek volio pripremati kod kuće, za vlastite potrebe i za prijatelje, a onda, kada je prošle godine shvatio da zbilja postoji veliki interes za ono što mu je dotad bio samo hobi, s kuhanja piva u pivovari, prešao je na pečenje granole u vlastitoj proizvodnji, i to baš tamo gdje smo za njega i saznali, u zagrebačkoj Savskoj. Crunch You! je danas brend na koji je ponosan, jer osmislio ga je i realizirao sam, pa je samim time želja za uspjehom i volja da kupcima ponudi nešto bolje i drugačije, zbilja velika.
"Teško mogu izabrati najdraži doručak jer jako ovisi o situaciji i raspoloženju. Mamuran ću primjerice jesti puru s puno maslaca, češnjaka i kiselog mlijeka, ali granolu jedem sigurno tri puta tjedno, obično u kombinaciji s voćnim jogurtom i žlicom kikiriki maslaca ili namaza od lješnjaka", simpatično nam odgovara na pitanje je li granola, kada joj se već odlučio toliko posvetiti, onda i njegov omiljeni doručak.
Trenutačno u ponudi ima dvije vrste granole, čokoladnu s lješnjacima i s brusnicama i orašastim plodovima, a tu je još i kikiriki maslac te namaz od lješnjaka i čokolade. Posebno je ponosan na to što na svojim proizvodima može istaknuti da ne sadrže skrivene sastojke.
"Namjera mi je biti maksimalno transparentan oko svog proizvoda i ne kriti sastojke, količine i recepte, što možda zvuči naivno, no vjerujem da kupci i tržište to sve više traže. U ovu industriju sam došao nakon osam godina svijeta craft pivarstva, gdje male craft pivovare pomažu jedne drugima, iako su na papiru konkurencija. Nemam još dobar uvid u to kako craft prehrambena industrija funkcionira, ali trebamo imati na umu koliko sitan dio tržišta zauzimaju mali proizvođači hrane i koliko je prostora za rast. Za sada ne izmišljam nešto novo i revolucionarno oko recepture granole pa ćete u mojim proizvodima pronaći standardne sastojke. To su zob, sezam, lan, suncokret, kokosov čips, lješnjaci, bademi, indijski orasi, sušene brusnice, tamna čokolada, kokosovo ulje, ekstrakt ječmenog slada i sol. Sastojke nabavljam od nekoliko distributera pa je njihovo porijeklo raznoliko, no trudim da svi budu najviše kvalitete. Sol i lješnjaci su hrvatski, čokolada je belgijska - Callebaut 811, brusnice su iz Kanade, kikiriki je runner sorta iz Argentine, a ostalo je iz Europe. Kada web stranica bude gotova, ideja je omogućiti kupcima pristup specifikacijama svih sastojaka, onakvim kakve ih ja dobijem od dobavljača. Pored toga, želio sam se istaknuti pakiranjem i unijeti malo boje na police jer, osim Morning Lab granole, svi granola proizvodi su u identičnom smeđem pakiranju", ispričao nam je Filip.
Ono po čemu su njegovi proizvodi još posebni jest i to što su u potpunosti veganski. Naime, kao sladilo koristi ekstrakt ječmenog slada, dok je kod drugih granola to najčešće med.
"Glavna prednost je u nižem glikemijskom indexu, što znači da se šećer sporije apsorbira u organizmu. Također sadrži mnoge minerale, vitamine i esencijalne aminokiseline te značajno više proteina i vlakana u odnosu na bilo koje drugo sladilo. Iako sva prirodna sladila imaju mnoštvo vitamina i blagotvornih sastojaka, oni se u proizvodnji uglavnom izgube kroz proces pečenja. Još jedna razlika je u okusu - primijetit ćete da je ova granola upola manje slatka od neke uobičajene granole. Time sam htio povećati svestranost granole pa je često koristim i u pripremi salata", objašnjava nam i nastavlja: "Namazi se ističu jednostavnom recepturom, ali izvrsnim okusom. Moj stav je da kod kikiriki maslaca stvarno ne treba puno izmišljati i dovoljan je samo pečeni kikiriki, a namaz od lješnjaka i kakaa sadrži još samo sol i smeđi šećer. Nema dodanih ulja i emulgatora pa mogu reći da su to prirodni proizvodi."
Najzahtjevniji dio u cijelom procesu kreiranja proizvoda, kaže Filip, bilo mu je pronaći recepturu koja će dobro funkcionirati u svim uvjetima i pogoditi ukus kupaca, ali i svoj. Posebno se namučio s čokoladnim namazom, jer dodaje, ima blagu alergiju na lješnjake, pa ako nisu dovoljno pečeni, namaz mu smeta, a ako su prepečeni, postaje gorak.
No, čini se, u svemu je pronašao pravu mjeru, jer reakcije kupaca na novitet na tržištu su, govori nam Filip, neočekivano dobre i definitivno nije očekivao toliko podrške.
"Na trešnjevačkom placu sam prvi put predstavio svoje proizvode na sunčanu subotu 10. svibnja, nakon kišnog tjedna, i prodao preko 20 kilograma granole i sve namaze koje sam donio. Ljudima se dopalo to što sam prezentirao i mnogi su došli sljedeći vikend baš tražeći Crunch You! štand. Ovim putem bih pozdravio tete iz Dubravice s placa koje su svaki dan nešto kupile. Za namaz od lješnjaka često dobijem komentar da ga netko ne želi više kupovati jer ga pojedu u dva dana, ali opet dođu na plac sljedeći vikend po još."
Uz Trešnjevku, bio je već i na Dolcu i tržnicama Kvatrić, Utrine i Jarun, a krajem ljeta planira ih obići još nekoliko, jer mu se takav način prodaje i promocije do sada pokazao odličnim.
Osim toga, dodaje i kako mu je u planu ostvariti još pokoju suradnju s drugim brendovima ili food bloggerima. Baš poput pivskih specijala, planira napraviti ograničene serije granole i tako tržištu ponuditi nešto drugačije i potaknuti druge da počnu raditi isto.
"Do kraja godine plan je ostvariti tri suradnje, a nakon toga svaka dva mjeseca raditi po jednu. Trenutačno razvijam i još jedan novi proizvod koji ne postoji na tržištu, a bit će u obliku namaza i ići će u kompletu sa specijalnim izdanjima granole. Za razliku od ostatka proizvoda, s ovim ipak imam malo muka oko skaliranja proizvodnje i recepta, ali vjerujem da će do izlaska prve suradnje biti i on spreman", natuknuo nam je Filip i otkrio da se svi njegovi proizvodi već sada mogu kupiti u sva tri Špeceraja, u trgovini Almas na Trešnjevci i direktnom narudžbom. Za više informacija Crunch You! Svakako možete zapratiti i na društvenim mrežama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....