Predavanje ‘Psihologija ukusnog dizajna‘ zanimljivo je svima, i korisnicima koji žele bolje razumjeti vlastite svakodnevne izbore, i onima koji rade s hranom: dizajnerima i marketingu u prehrani, proizvođačima, ugostiteljima i svima koji žele da njihov proizvod ili mjesto bude prepoznato i odabrano, poručuju organizatori ususret Zagreb Design Weeka.
Izlaganje će pokazati kako dizajn oblikuje naš doživljaj hrane i usluga. Iako se često ističu osjetilni atributi poput boje, oblika i teksture, iza njih se krije puno širi i snažniji splet psiholoških i društvenih čimbenika koji se rijetko uzimaju u obzir. Razumijevanje tih faktora može biti ključ razlike između proizvoda koji privlači pažnju i onog koji ostaje neprimijećen, kao i mjesta koje postaje omiljeno ili brzo pada u zaborav.
Zašto su nam neki proizvodi i restorani draži od drugih?
Zašto se stalno vraćamo jednome, a drugi jednostavno zaboravimo? Većina dizajna u prehrambenoj industriji svodi se na naših pet osjetila i funkciju, posebno na vid, koji često ima snažniji utjecaj nego sva ostala osjetila zajedno. No, kad govorimo o hrani, priča ide puno dublje. Iako se sama hrana temelji na osjetilu okusa (i njuha), kako je prezentiramo i prodajemo oslanja se prvenstveno na osjetilo vida, povremeno sluha, a tek djelomično dodira.
Još je zanimljivije da u prehrani psihološki i socijalni faktori nisu otegotna, već olakotna okolnost. Oni nam daju dodatne alate i načine da prenesemo vrijednost proizvoda ili usluge, da pokažemo da je nešto ukusno, vrijedno i da je mjesto koje vrijedi posjetiti ponovno. Upravo ti skriveni utjecaji presudni su u odluci hoće li neki proizvod postati bestseller ili ostati neprimijećen, hoće li se lokal pretvoriti u omiljeni izbor gostiju ili će nestati iz pamćenja, poručuju iz TASTE-a.
Iza ideje stoji Varga Vanja, psihologinja s više od 10 godina iskustva u prehrambenoj industriji. Specijalizirana je za ponašanje potrošača, dizajn i marketing povezane s realnim poslovanjem, stvarajući privlačne dizajne i nezaboravna iskustva. Suosnivačica je agencije TASTE, hrabre tvrtke koja pruža cjelovitu podršku, od istraživanja i razvoja do strateškog i marketinškog savjetovanja u prehrambenoj industriji, maloprodaji i ugostiteljstvu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....