Kada odlučite staviti nekretninu na tržište, sigurno vam je cilj postići što bolju cijenu. No, neke naizgled bezazlene značajke vašeg doma mogle bi vas koštati i do 20 posti vrijednosti. Prevedeno u brojke, to bi u prosjeku moglo bi ti i više od 70.000 eura manje od potencijalne cijene navedene na oglasu, upozoravaju britanski stručnjaci. I dok na lokaciju, susjedstvo ili udaljenost od škole najčešće ne možete utjecati, određeni detalji u interijeru i eksterijeru itekako su u vašoj moći.
Stručnjaci iz britanske tvrtke Hammonds Furniture izdvojili su tri elementa u domu koji mogu imati negativan utjecaj na tržišnu vrijednost nekretnine - i to u tolikoj mjeri da će mnoge potencijalne kupce natjerati da jednostavno pobjegnu glavom bez obzira. Dobra vijest je da se većina njih može riješiti relativno jednostavno, piše britanski Express.
"Svi mi imamo neku sliku savršenog doma u glavi kada krenemo u potragu, ali postoje značajke koje za velik broj ljudi predstavljaju ozbiljan ‘dealbreaker‘. Iako to možda ne očekujete, mnoge od tih stvari mogu se brzo i lako popraviti ako ozbiljno razmišljate o prodaji", istaknula je Kirsty Oakes, voditeljica marketinga u Hammonds Furniture.
Neprivlačne tapete
Možda vam se sviđaju cvjetni uzorci, geometrijski motivi ili retro vibra iz 70-ih, ali kad je riječ o prodaji stana ili kuće, osobni stil često nije prednost. Prema istraživanju Hammonds Furniture, čak četvrtina potencijalnih kupaca izjavila je da bi ih ‘ružne‘ tapete odvratile od kupnje ili bi zbog njih ponudili znatno nižu cijenu.
Tapete su, doduše, relativno lako rješiv problem, no samo ako ih se kupac ne mora sam prihvatiti. U procesu razgledavanja, ljudi ne žele razmišljati o tome koliko će posla imati nakon useljenja, pa je zato preporuka stručnjaka da uklonite sve izražene uzorke i zidove obojite u neutralne tonove poput bijele, bež ili svijetlosive.
Pravilo ‘30 sekundi‘ na tržištu nekretnina
"Kada ljudi uđu u prostor, žele moći zamisliti sebe kako tamo žive, a to je teško kad ih sa zidova ‘napadaju‘ tufnice, crvene ruže ili vintage motivi", rekla je Kirsty Oakes.
Vanjske fasade s grubim završnim slojem
Takozvane ‘pebbledash‘ fasade - u Britaniji poznate kao špricane ili s kamenom žbukom - nekoć su bile vrlo popularne, osobito u razdoblju između dva svjetska rata. Iako su iznimno otporne na vremenske uvjete i tehnički gledano predstavljaju dobru zaštitu za građevinu, vizualno mnogima djeluju zastarjelo i neprivlačno.
U istraživanju se pokazalo da se najmanje četvrtina kupaca neće ni upustiti u razgledavanje kuće koja izvana izgleda "kao iz neke druge ere". Problem je što se ovakva fasada teško uklanja, no moguće ju je prekriti, i to tehnikama žbukanja ili čak jednostavnim premazom.
Koje boje su vaša ulazna vrata?
Ako razmišljate o prodaji, stručnjaci preporučuju bojanje špricane fasade, ali s ne kistom ili valjkom, već isključivo sprejem, kako bi se boja ravnomjerno rasporedila po neravnim površinama. Odabir neutralnih tonova, poput sive, bijele ili pastelno plave, može fasadi dati svjež i suvremen izgled bez velikih građevinskih intervencija.
Kupaonice bez kade
U vremenu kada se sve češće biraju walk-in tuševi i minimalistički dizajn, kupaonica bez kade još uvijek predstavlja veliki minus za velik broj kupaca. Možda zvuči iznenađujuće, budući da većina ljudi ne prakticira svakodnevno kupanje u kadi, ali ona i dalje simbolizira opuštanje i luksuz, a nerijetko i obiteljsku funkcionalnost, posebno za one s malom djecom.
Prema istom istraživanju, gotovo trećina potencijalnih kupaca očekuje barem osnovnu mogućnost kupanja, bilo da se radi o klasičnoj kadi ili o dubljoj tuš kadi s mogućnošću sjedenja.
Pločice i fuge su out! Evo što odabrati umjesto toga...
"Kupaonica bez kade mnogima jednostavno djeluje ‘nedovršeno‘. Čak i oni koji je rijetko koriste, vole znati da je opcija tu ako požele topli mjehurićasti odmor nakon napornog dana", objasnila je Kirsty Oakes.
Ako u svojoj kupaonici nemate prostora za kadu, razmislite o modernim rješenjima, poput kombiniranih tuš-kada, modularnih kadica koje se uklapaju u prostor ili pak o mogućnosti da kupaonicu reorganizirate u slučaju renovacije.
Što možemo zaključiti?
Iako nijedna nekretnina ne može zadovoljiti apsolutno svačije želje, postoji niz jednostavnih koraka koje možete poduzeti kako biste izbjegli situaciju u kojoj cijenu ruše detalji poput "ružnog zida" ili "zastarjele fasade". Na današnjem tržištu, gdje su i male prednosti ključne, fokus na estetiku, funkcionalnost i dojam lakoće može napraviti razliku između nekretnine koja se prodaje mjesecima i one koja se proda u roku od tjedan dana.
Novi trendovi na hrvatskom tržištu nekretnina
Ako planirate prodaju, zapitajte se: što biste vi tražili kao kupac? Odgovor je često jednostavniji nego što mislite, no svakako je važno biti objektivan prema vlastitoj kući ili stanu te biti spreman na određena ulaganja koja bi ubrzala prodaju. Jer, prve sekunde razgledavanja su najvažnije.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....