NAVODNI PREOKRET

Više od 20 portala piše da Škorini birači prelaze Mostu, pozivajući se pritom na sumnjivu anketu

Portali su vijest o "preokretu u završnici" potkrijepili navodnim velikim istraživanjem koje je "moja-anketa.com" proveo u Hrvatskoj
Božo Petrov tijekom predaje izbornih lista Državnom izbornom povjerenstvu; u crvenom pravokutniku: screenshot portala Imotska.stvarnost.hr
 Dalibor Urukalovic/PIXSELL/POOL/CROPIX

Dvadeset i četiri različita portala s domenom "stvarnost.hr" , raspoređenih po svih 10 izbornih jedinica u Hrvatskoj, ovih dana prenose vijest da "Škorini birači prelaze Mostu tražeći sigurnost", piše Telegram. Portali su vijest o "preokretu u završnici" potkrijepili navodnim velikim istraživanjem koje je provedeno u Hrvatskoj, a koje kaže da Most nezavisnih lista u svim izbornim jedinicama uvjerljivo prelazi izborni prag.

U tekstu koji je isti na svim portalima, izuzev, naravno, geografskih odrednica, piše u kojem postotku građani podržavaju određenu političku opciju. Istraživanje koje sugerira da "Škorini birači prelaze Mostu" navodno je napravio “specijalizirani portal moja-anketa.com”, i to na “elektroničkom uzorku”. Činjenica da nigdje nisu navedeni točan uzorak i period u kojem je provedeno istraživanje sugerira da je vjerojatno riječ o suspektnom istraživanju. Telegram navodi da se nijednoj anketi ne može pristupiti.

Tako portal Imotska stvarnost javlja da Most u 1. izbornoj jedinici tako osvaja 9,3 %, zatim 7,6% u drugoj, 7,9% u trećoj, 7,1 u četvrtoj, 7,4 u petoj, čak 11,3% u šestoj izbornoj jedinici, zatim 8,9 % u sedmoj, 10,9 % u osmoj, 11,6% u devetoj te najviših 11,7% u desetoj izbornoj jedinici. Napomenimo da deseta izborna jedinica obuhvaća Imotski.

Brojke s portala Imotska stvarnost koje proizlaze iz istraživanja koje je navodno napravio portal moja-anketa.com nisu u skladu s anketom koju je agencija Promocija plus u svim izbornim jedinicama za Hrvatsku radioteleviziju napravila od 14. do 22. lipnja. Prema njoj, Most u 2. izbornoj jedinici osvaja 4,6 posto i bori se za mandat, dok u sedmoj izbornoj jedinici osvaja 4,2 posto. Za usporedbu, u 10. izbornoj jedinici prema istraživanju Promocije plus, Most osvaja 8,3 posto, dok mu je istraživanje na Imotskoj stvarnosti predvidjelo 11,7 posto.

“Donedavno su birači Miroslava Škoru gledali kao Mesiju, domoljuba, ujedinitelja svega dobrog u Hrvata, ali su kao i nekadašnji hadezeovi mačići progledali”, piše u tekstu na više od 20 portala s domenom "stvarnost.hr". Zatim piše kako trend sada pokazuje da su Škorini birači “pronašli alternativu”, aludirajući na Most, kojom žele izbjeći prodaju svojih glasova natrag HDZ-u. “Naime, narod više nije politički nepismen i zna da će po principu „tko se tuče, taj se voli“, postizbornu koaliciju za većinu u novom sazivu Sabora RH sastavljati HDZ s Domoljubnim pokretom. Prema istraživanju birači svoje glasove žele zaštititi od političke trgovine ideja i vide MOST kao jedino rješenje”, stoji u tekstovima. Njihov zaključak je da sve više birača u posljednja dva tjedna zauzima takav stav što, pišu, “govori i podatak o nenadanom rastu rejtinga Mosta”.

Vijest je na portalima prezentirana kao jedna od najnovijih ili najčitanijih vijesti, a članci su podijeljeni na Facebook stranicama drugih portala "stvarnost.hr". Na tim su stranicama skupili značajan broj reakcija, komentara i dijeljenja.

Nijedan tekst na spomenutim portalima nije potpisan. Urednik portala je Ivica Janković, a njihov je vlasnik tvrtka 24SB j.d.o.o koja djeluje od 7. studenog 2019. godine. Vlasnik tvrtke je sam Janković. Tvrtka je registrirana u Slavonskom Brodu, i to za javno informiranje, reklamiranje, savjetovanje i usluge.

Most je za Telegram rekao da nisu upoznati s navedenim istraživanjem i tekstovima, a Domovinski je pokret neslužbeno poručio da nisu ni vidjeli ni zapazili spomenute ankete.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 05:25