Izložba u Palači Strozzi u Firenzi

AI WEIWEI SLOBODAN Na tragu reinterpretacije kineske tradicije

 REUTERS
Aijevo posezanje za krhkim porculanom kao tipičnim kineskim medijem, i njegova revizija u ključu popa, izrazito su ilustrativni po samog umjetnika
Aijevo posezanje za krhkim porculanom kao tipičnim kineskim medijem, i njegova revizija u ključu popa, izrazito su ilustrativni po samog umjetnika

Bifore stroge renesansne Palače Strozzi u Firenzi osvanule su uokvirene gumenjacima, doslovce ružičastom i generalno stiliziranom verzijom onih kojima stižu, odnosno s kojih se utapaju izbjeglice, a u Palaču je dojezdio ekskluzivan “imigrant”, čija je posjetnica otisnuta na barjacima pored ulaza: Ai Weiwei slobodan, tako piše, aludirajući i na činjenicu da je najpoznatiji kineski, a trenutno valjda i svjetski živući likovni umjetnik stanovito vrijeme u svojoj domovini morao proboraviti kao zatvorenik.

Slava je dvoguba sjekira: gotovo da veću pozornost privlači lik (i njegov politički odsjaj) nego djelo. Reprezentativna izložba u Firenzi - prema onome što smo mogli vidjeti reproducirano prije sinoćnjeg otvaranja - striktno je u tragu Aijeve (kaže on: modernističke, kažu na ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 04:31