Kvadratura

Fedor Fischer: Slikanjem stvara senzacije, grube i skladne, poput hrapavog bluesa kojeg svira

Fedor Fischer

 Ivan Posavec
U galeriji Forum zagrebački slikar uskoro izlaže svoj novi ciklus radova koji je nazvao "Optimizam sjećanja"

"Optimizam sjećanja" naziv je novog ciklusa radova koje će zagrebački slikar Fedor Fischer uskoro izložiti u galeriji Forum. Ovaj zagrebački slikar jedan je od propulzivnijih autora na domaćoj likovnoj sceni - nakon što smo ga upoznali kao figurativnog slikara, prije četiri godine se na samostalnoj izložbi "Collapse" u Domu HDLU predstavio intenzivnom apstrakcijom.

"Bez previše ispitivanja razloga, historizacije i filozofije, Fischer želi govoriti slikom zato što mu ni jedan drugi jezik nije toliko rječit, izuzev eventualno jezika muzike. Slikarstvo je za njega stvaranje senzacija, istovremeno grubih i skladnih, poput prodornih i hrapavih blues akorda koje svira". Tim riječima ga opisuje kustos njegove aktualne izložbe Feđa Gavrilović.

A što je to - optimizam sjećanja, objašnjava sam autor.

"Taj naziv proizlazi iz 'optimizma pamćenja', a radi se o fenomenu prema kojemu se negativne životne epizode pamte slabije i ujedno brže zaboravljaju. Dakle, zbog optimizma pamćenja nam se protekli dio života čini ljepšim, smislenijim i manje bolnim. Međutim, meni se čini da uzrokuje i osjećaj nostalgije, jer ako nam u sjećanju ostaju samo lijepi događaji i osjećaji, a u sadašnjem trenutku proživljavamo i one neugodne, znači da pamtimo kao da je 'prije bilo bolje', iako to ne mora imati veze s činjenicama. Ako se pak radi o likovnoj umjetnosti, pamtit ćemo neko djelo onako kako smo ga doživjeli kada smo se zadnji put s njim susreli, sjećat ćemo se osjećaja. Sljedeći susret nas možda i razočara, ako smo u međuvremenu napredovali ili bili izloženi za nas impresivnijim djelima. S druge strane, djela koja nas uspiju ponovno, iznova oduševiti, čak i kad se okolnosti promijene, kad se izgubi kontekst, za nas su bezvremenska i nemaju veze s optimizmom pamćenja, nostalgijom, iskustvom ili očekivanjima. S obzirom na to da se ne radi o figurativnom ciklusu, ne treba očekivati doslovnu vezu između naziva izložbe i pojedinog rada, nego prije okolnosti pod kojim nastaje ciklus i vlastita propitivanja", rekao je 46-godišnji Fischer.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 22:19