Na izložbu Fabiena Anselma Orascha "Future archaeology – povratak s Mjeseca" u Galeriju No Muzeja suvremene umjetnosti pozvala me Vanja Žanko, koja već neko vrijeme djeluje kao kustosica na međunarodnoj sceni i koja smatra da je riječ o autoru vrijednom pažnje. Berlinskog je umjetnika prošle godine u srpnju ugostio MSU, kada je i nastala ideja za izložbu, čija je kustosica Nataša Ivančević.
Fabien Anselm Orasch prvo je diplomirao povijest umjetnosti i filozofiju, a potom magistrirao kiparstvo na Državnoj akademiji likovnih umjetnosti u Karlsruheu pa ne čudi jaka teoretska potka u njegovom radu. Izložbu je počeo graditi od samog izlagačkog prostora koji, kako kaže, nije nimalo lak za umjetnost. Odnosno, kako mi je rekao: "ova je izlagačka prostorija više kao hodnik pa sam se bojao da može 'pojesti' rad, valjalo se s time izboriti".
Kao inspiracija mu je poslužio Atelje Kožarić, s mnoštvom umjetnina, smješten na katu iznad, te pjesma Ivana Slamniga "Povratnik s Mjeseca". Iako su rijetke Slamningove pjesme prevedene na strane jezike, uspio je, kroz nekoliko prevedenih, kako kaže, osjetiti njegovu poeziju, pa je zato i naziv izložbe reinterpretacija naziva Slamnigove zbirke. Bavi se dizajnom naslovnice Borisa Dogana.
Kiparski radovi i instalacije nastali su od raznih materijala, gipsa, žice, šljunka i sl. Koristi i predmete pronađene na berlinskim ulicama, poput primjerice cigli, kolica za prijevoz građevinskog materijala ili suhih cigli. Svi su radovi, a ima ih desetak, nastali na licu mjesta, za ovu izložbu. Jedan od radova pokušava reinterpretirati i osjećaj mjesečeve kore.
Mnoštvo je asocijacija, uglavnom, na izložbi, većina ih je teško čitljiva na prvi pogled, no radovi berlinskog umjetnika, uživo, imaju "ono nešto".