SPORNA IZVORNOST

Je li novi spomenik žrtvama Holokausta plagijat? Dio stručne javnosti misli da je, autor negira: ‘To je hrvatski jal‘

Maketa hrvatskog kipara Dalibora Stošića (lijevo) i rad talijanskog umjetnika Fabija Maurija (desno)
 Profimedia, Ranko Šuvar/cropix
Akademski kipar Dalibor Stošić odbacuje sumnju u plagiranje i tvrdi da je njegova ideja krenula od citata iz filma "Schindlerova lista"
Akademski kipar Dalibor Stošić odbacuje sumnju u plagiranje i tvrdi da je njegova ideja krenula od citata iz filma "Schindlerova lista"

Mjesec i pol dana prije očekivanog otvaranja spomenika žrtvama Holokausta u Zagrebu, dio stručne javnosti izražava rezervu prema njegovoj umjetničkoj izvornosti i ocjenjuje da je spomenik na tragu povijesnog revizionizma.

Neki likovni umjetnici i povjesničari umjetnosti sumnjaju da je rad Dalibora Stošića, koji je izabran na natječaju za Spomenik žrtvama Holokausta, plagijat instalacije talijanskog umjetnika Fabija Maurija "Il Muro Occidentale o del Pianto" (Zapadni zid ili zid plača) nastale 1993. godine, kada je prvi puta izložena na 45. Biennalu u Veneciji.

Oni smatraju da je Maurijeva instalacija u Stošićevom radu praktički potpuno preuzeta, od teme preko ideje i koncepta do realizacije.

Stošić: Treba gledati izvedbu, a ne motiv

Akademski kipar Dalibor Stošić odbacuje s...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 15:08