ŽENSKA FIGURA

Katarina Urem otkriva više nego što biste očekivali - ništa nije vulgarno...

Katarina Urem

 Niksa Stipanicev/Cropix
Dopunjeni ciklus bit će izložen od 14. do 31. kolovoza u Kulturno-pastoralnom centru Baganelovica u Jezerima na otoku Murteru
Dopunjeni ciklus bit će izložen od 14. do 31. kolovoza u Kulturno-pastoralnom centru Baganelovica u Jezerima na otoku Murteru

Izložbom aktova i pejzaža u Jezerima na otoku Murteru predstavit će se likovna umjetnica Katarina Urem. Riječ je o nastavku njezina ciklusa koji je izložen prije dvije godine u Gradskom muzeju Drniš, a sad će, dopunjen radovima nastalim u međuvremenu, biti predstavljen od 14. do 31. kolovoza u Kulturno-pastoralnom centru Baganelovica.

Ova samozatajna slikarica na izložbi donosi zanimljiv spoj suprotnosti - njezine slike ženske figure istodobno su nježne i snažne, stidljive i smione. Plava i roza boja dominiraju kao potpis autorice: ono što posebno izdvaja njezine radove jest kombinacija akrilika s prirodnim materijalima poput gline i drva, što daje taktilni efekt i drugačiju dimenziju platnu. Katarina Urem ne planira unaprijed, nego se prepušta instiktu, što daje karakter svakom radu. Iako su motivi jasni, u njima se osjeća i introvertirana duhovnost. Radovi nude i estetiku i refleksiju.

Mediteranskom okolišu pristupa na jednak način kao ženskom tijelu, u stilu, u tehnici i u izboru boja, za nju je krajolik na neki način sinonim ženstvenosti i putenosti.

image

Katarina Urem, ‘Akt‘, akril na platnu

Ivana Mikuličin/
image

Katarina Urem, ‘Purpur‘, akril i ulje na platnu

Ivana Mikuličin/

To će i sama rastumačiti.

- Moja izložba u Jezerima nastavlja istraživanje teme pejzaža iz ranijeg razdoblja s temom ženskog akta, prikazujući gotovo na jednak način geografske i forme tijela, obje - prirodne forme. Za mene, položaj ljudskog tijela u mirovanju nalikuje i vezuje se s formama u prirodi, linijama dolina i uzvisina, obalama i zaljevima, pa se često na slikama ne vidi odmah je li riječ o ženskom tijelu ili pejzažu ili, pak, apstrakciji. Iz tog razloga inkorporiram prirodne materijale kao drvo i glinu u slike strukturirajući tako inače ravnu površinu platna - ističe.

Iako imaju puteni predznak, njezini aktovi izvan su lascivnog baš zbog nježnosti palete. Plava ovdje nije posljedica doslovce viđenog, nego prije subjektivnog statementa.

image

Katarina Urem

Niksa Stipanicev/Cropix

- U mojem radu koloristička ekspresija se s vremenom smirivala od široke palete jarkih do hladnoća plave, obogaćene umjerenim toplijim tonovima. Recikliranje starijih radova za mene je prirodan tijek života slike, nadogradnjom ili ponekad prekrivanjem prethodnih slojeva - rekla je Katarina Urem.

Katarina Urem diplomirala je u Splitu na Umjetničkoj akademiji i dobila zvanje profesorice likovne kulture i restauratorice. Od 2003. godine radi u Muzeju grada Šibenika na mjestu više restauratorice štafelajnog slikarstva i polikromirane drvene skulpture. Samostalno i grupno izlaže od 2016. godine. Predgovor za izložbu napisala je dr. sc. Antonia Tomić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 00:31