RETROSPEKTIVA

MILJENKO JERGOVIĆ Svođenje računa Marine Abramović sa sobom, Beogradom i cijelim svijetom

Marina Abramović (lijevo) i Miljenko Jergović (desno)
 Miljenko Jergović/Ana Bogišić/Bojana Janjić/MSUB
Nije dočekana s prevelikim oduševljenjem opozicijskih i građanskih krugova u Beogradu, kao ni beogradskih umjetnika koji su joj i svjetonazorski i umjetnički bliski. Zamjeraju joj neke rečenice koje je napisala u autobiografiji, a još više joj zamjeraju što joj ova vlast organizira i financira izložbu
Nije dočekana s prevelikim oduševljenjem opozicijskih i građanskih krugova u Beogradu, kao ni beogradskih umjetnika koji su joj i svjetonazorski i umjetnički bliski. Zamjeraju joj neke rečenice koje je napisala u autobiografiji, a još više joj zamjeraju što joj ova vlast organizira i financira izložbu

Broj uzvanika na otvorenju precizno je kontroliran. U subotu, u jedan, na travnjaku ispred muzeja, ograđenom sa svih strana priručnom zaštitnom ogradom, oko rijetko raspoređenih bijelih jednonožnih stolova kreću se žene i muškarci različitih generacija, poznati srpski umjetnici, povjesničari umjetnosti i kustosi, probrana i svedena kulturna elita, skoro bez izuzetka, odjeveni u skladu s popodnevnim satom, predstavljaju se licima, a ne gaćama.

Ne osjeća se nikakav pritisak, premda se ovakve izložbe ni u Beogradu ne održavaju često, nema suvišnog sjaja i spektakla, emocionalnih bura i zagrljaja na ledini. Bliže ulazu u muzej i diskretnoj pozornici na kojoj će se održati otvorenje, improvizirani je press centar. Novinari iz ovdje i dalje cijenjenih redakcija kulture, uglavnom pr...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 10:16