ŽARKO RADAKOVIĆ O KNIFERU

'Motiv kojim je bio opsesioniran nije isprva htio zvati meandar. Bio je skroman, volio je odlaziti na plac i istraživati vrste piva'

Svojevrsni memoarski zapisi zemunskog pisca i prevoditelja s kölnskom adresom otkrivaju nepoznate detalje sa susreta s poznatim slikarom
Svojevrsni memoarski zapisi zemunskog pisca i prevoditelja s kölnskom adresom otkrivaju nepoznate detalje sa susreta s poznatim slikarom

Jednostavno naslovljena “Knifer” knjiga pisca i prevoditelja Žarka Radakovića trebala bi biti obavezno štivo svima koji se misle baviti ili se već bave opusom jednog od najvećih hrvatskih slikara druge polovice 20. stoljeća.

Knjiga je to hibridne forme, neka vrsta memoarskih zapisa nastala iz susreta pisca i slikara, a upravo Radakovićevi opisi nastajanja meandara, ali prije svega objašnjenja samog Knifera što mu je ideja, što traži u slici i što želi postići te ono najvažnije, kako to ostvaruje, ključ su za razumijevanje jednog od najzanimljivijih i najhomogenijih umjetničkih opusa u našoj povijesti umjetnosti. “Dvadeset do trideset puta je grundirao bijelo platno, što mnogima nije jasno zbog čega.

Kada sam ga pitao je li mu radni proces važan za recepciju, reka...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 05:48