HIPERREALISTIČNE SKULPTURE

NEANDERTALCI PRIVUKLI 470 TISUĆA LJUDI Muzej u Krapini slavi četvrti rođendan

Goran Mehkek / Cropix
Krapinski pračovjek otkriven je 1899. kada su počela geološka i paleontološka istraživanja na Hušnjakovom brdu u Krapini pod nadzorom profesora Dragutina Gorjanovića-Krambergera

ZAGREB - Muzej krapinskih neandertalaca u Krapini danas slavi četvrtu obljetnicu osnutka, a taj svojevrsni vremeplov kroz povijest Svemira, Zemlje, čovjeka sve do današnjih dana, s posebnim naglaskom na krapinske kamenodobne stanovnike koji su prije 125 tisuća godina ondje živjeli, posjetilo je u protekle četiri godine oko 470 tisuća ljudi.

Dolaze nam sa svih strana svijeta, u proljeće i jesen najviše je osnovnoškolaca i srednjoškolaca u sklopu terenske nastave, no često nas posjećuju cijele obitelji i umirovljenici, rekla je voditeljica Muzeja Lorka Lončar Uvodić. Osim iz Hrvatske, organizirano dolaze učenici iz Slovenije, a zabilježeni su i gosti iz Austrije, Češke, Njemačke, Mađarske, SAD-a, Australije, dodala je.

Četvrta godišnjica danas u muzejskom prostoru obilježiti radionicama za djecu osnovnoškolskog uzrasta, pod nazivom "Fašnik pri Neandertalcima" pod vodstvom modne dizajnerice Lidije Fištrek. Učenici će na radionici izrađivati kaširane maske nadahnute neandertalcima, no središnja svečanost bit će 3. ožujka, kada će se u muzeju održati scensko uprizorenje "Žive slike", kada će kostimirani vodiči posjetitelje provesti kroz postav.

Muzej je od samog otvorenja izazivao pozornost publike, gradio se jedanaest godina, a autori projekta su paleontolog Jakov Radovčić i arhitekt Željko Kovačić. Izložbeni prostor muzeja nalazi se između dvaju brdašaca - Hušnjakova i Josipovca, prostire se na 1200 metara četvornih i podijeljen je na dvije etaže. Krapinski neandertalac predstavljen je u polušpilji hiperrealističnim skulpturama, a obilazak muzeja počinje projekcijom 16-minutnoga filma o životu krapinskog neandertalca. Ulaz je uklopljen u pejzaž, pa se doima da posjetitelj ulazi u špilju i postaje njenim stanovnikom što dodatno dočaravaju multimedijski i interaktivni sadržaji. Muzej donosi i priču o postanku svijeta, povijesti zemlje i prvim organizmima.

Krapinski pračovjek - Homo sapiens neanderthalensis otkriven je 1899. kada su počela geološka i paleontološka istraživanja na Hušnjakovom brdu u Krapini. Iskapanja su trajala šest godina pod nadzorom profesora Dragutina Gorjanovića-Krambergera, poznatog hrvatskog geologa, paleontologa i paleoantropologa čija su djela dala značajan doprinos europskoj i svjetskoj znanosti o fosilnom čovjeku.

Ovih je dana na čelu Muzeja krapinskih neandertalaca došlo do kadrovske promjene - Lorka Lončar Uvodić zamijenila je na mjestu voditeljice tog muzeja Vlastu Krklec, koju je pak Ministarstvo kulture prošlog tjedna imenovalo ravnateljicom Muzeja Hrvatskog zagorja, umjesto Goranke Horjan koja će ubuduće raditi u Muzeju Seljačkih buna u Gornjoj Stubici.

14. travanj 2024 22:15