Galerija Spot

Nedavno otkriveni nadrealistički kolaži iz 60-ih godina pripovijedaju jednu finu žensku priču

Nada Vrkljan Križić: Na zov Mjeseca, 1961.
Na izložbi "Izreži i zalijepi" izlažu se djela Inke Švertasel i Nade Vrkljan Križić
Na izložbi "Izreži i zalijepi" izlažu se djela Inke Švertasel i Nade Vrkljan Križić

Gledajući kolaže u zagrebačkoj Galeriji Spot, prisjetila sam se i tajanstvenih djela Picassove muze Dore Maar, koje sam imala sreće netom prije pandemije gledati uživo u londonskom Tate Modern, ali i kolaža koje je radila naša Vera Fischer. Je li riječ, slučajno, o ženama? Ne bih rekla. Pa i upravo se i u pozivu na izložbu kolaža Inke Švertasek i Nade Vrkljan-Križić, "Izreži i zalijepi", spominje feministička pozicija s koje autorice koje izlažu polaze. Nada Vrkljan-Križić bila je povjesničarka umjetnosti i romanistica, zaposlena i u MSU, a u svojem se višegodišnjem stvaralaštvu bavila, među ostalim, i autsajderima. No, slabo je do sada, do ove izložbe, bilo poznato da se sama okušala u umjetničkom mediju, i to - iznimno dobro.

Na kolažu kojim se poziva na izl...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 22:57