BALETNA PREDSTAVA

SLAVNI DIZAJNER OSMISLIO KOSTIME ZA NOVI BALET 'Kao da je netko markerom crtao po koži i da je to jedino što plesači imaju na sebi'

 Andrej Uspenski / Royal Opera House
 

Slavni dizajner Erdem Moralıoğlu osmislio je kostime za novi balet Royal Opera Housea (ROH), koji je premijerno izveden prošlog tjedna u Londonu. Riječ je o jednočinki “Corybantic Games” koreografa Christophera Wheeldona.

Kostimi su specifični po tome što sadržavaju cijeli niz suptilnih kontrasta. Balerine su odjevene u satenske dresove (odnosno, u svijetu izvan baletnih dvorana taj se komad odjeće naziva triko) boje šampanjca, a suknje u kaskadama padaju sve do zglobova. Muški dresovi su nešto svjetliji, zbog čega plesači na prvi pogled djeluju kao da na sebi nemaju ništa osim bijelih hulahupki.

Andrej Uspenski / Royal Opera House

- Sviđa mi se ideja proučavanja vremena u kojem je nastala glazba, a ovdje se radi o 50-im godinama prošlog stoljeća, i kombinirati to s nečim što je vrlo grčko - rekao je Moralıoğlu novinarki Voguea. Pojasnio je kako su linije odjeće takve da se gotovo čini kao da je netko markerom crtao po koži i da je to jedino što plesači imaju na sebi.

Wheeldon i Moralıoğlu upoznali su se prije šest godina, kad je dizajner pozvao koreografa da pogleda njegovu reviju. Poziv nije došao iz vedra neba: Moralıoğlu je pogledao nekoliko Wheeldonovih baleta. S vremenom su postali prijatelji i počeli poštovati rad onog drugog, a to je dovelo do činjenice da se Moralıoğlu posvetio poslu stvaranja 21 kostima za scenu.

Andrej Uspenski / Royal Opera House

- Iskreno, jako mi se svidjela ideja da radim kostime za posve novu predstavu, koja nikada prije nije postojala - rekao je Moralıoğlu. Ta vrsta odjeće ne služi za izražavanje stava i karaktera, za razliku od onoga što ljudi inače nose na sebi, već pomaže plesaču da se uživi u određenu ulogu, pa je valjalo to imati na umu. Osim toga, tu je i činjenica da plesna odjeća mora omogućiti pokrete - Moralıoğlu je priznao kako inače ne radi odjeću u kojoj netko diže nogu iznad glave. No, bilo je tu i drugih stvari o kojima je morao misliti.

Andrej Uspenski / Royal Opera House

- Kostimi se moraju oprati nakon svake predstave, a svaki je rađen po mjeri osobe koja pleše u njemu i ne smije se s vremenom nimalo opustiti - pojasnio je Moralıoğlu novinarima i dodao kako je sve do zadnjeg trenutka prije premijere mijenjao neke sitnice na kostimima.

Nije ovo prva suradnja svijeta mode i baleta. Tako je Jean Paul Gaultier radio kostime za balet “Snjeguljica” Angelina Peljocaja, Dries van Noten potpisao je one za plesnu predstavu “Kiša” Anne Terese De Keersmaeker, a Christian Lacroix je kreirao pačke za Paris Opera Ballet.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 20:48