"Ovo je muški svijet. Ovo je muški svijet, no bio bi ništavan bez žene ili djevojke", pjevao je šezdesetih američki glazbenik James Brown.
Muškarac je i fokus izložbe "It‘s A Man‘s World", sinoć otvorene u Galeriji Kaptol. No, što bi ona bila bez fotografkinje Vladimire Spindler, pred čiji su objektiv stali glazbenici poput Arsena i Matije Dedića, Ede Maajke i Aljoše Jurinića, glumci poput Janka Popovića Volarića i Renea Bitorajca?
"Žene su mi prekrasne i jako ih volim, no primijetila sam da muškarci češće zaokupe moje oko i kameru. Pregledavajući snimljeni materijal sam shvatila da najčešće snimam upravo muškarce, kojima sam odlučila posvetiti ovu izložbu. Dala sam joj zgodan, pomalo provokativni naslov, no moramo priznati da ovo uistinu jest muški svijet. Koliko bismo god mi voljele da nije i koliko god bio drugačiji od onoga prije sto godina", smatra Spindler, koja je izložbom svojih najdražih fotografija muških subjekata postala prvom fotografkinjom čiji su radovi izloženi u spomenutoj galeriji.
"U Galeriji Kaptol izlažu brojni slikari i kipari, no ne i fotografi pa je izlagati u tom prostoru za mene iznimna čast", istaknula je.
Mimikrična fotografkinja
Svoju treću ovogodišnju izložbu (do kraja godine će odraditi i četvrtu) organizirala je, veli, oko toplih fotografija kolega, glumaca, redatelja, glazbenika, koji su rado stali pred njen fotoaparat.
"Nitko me nije odbio. Radim ovaj posao od 1998. godine. Ljudi me znaju i mislim da imaju povjerenja u mene te da me poštuju kao osobu i umjetnicu. Kroz godine bih nekim glumcima na setovima, primjerice, znala, kao sjećanje, pokloniti fotografiju. To ljude razveseli. Ova izložba donosi neku emociju, uhvaćenu u momentu, u najljepšem svjetlu prikazuje ljepotu muškog svijeta. To su redom prekrasni portreti. Nijedna fotografija nije ista i to je njihova ljepota, a osjeti se i moja emocija prema radu i protagonistima fotografija. Naposljetku, ne bih izašla s nečim iza čega ne stojim potpuno. Otvorenju izložbe nazočili su brojni posjetitelji, a reakcije su bile veoma lijepe", pojasnila je fotografkinja, koja je lik svakog od svojih subjekata, umjesto u studiju, ovjekovječila u njihovoj prirodnoj okolini. Legendarnog Arsena, s kojim je prijateljevala, u njegovu stanu, a Bitorajca, koji je na otvorenju izložbe sa Spindler pozirao ispred svog portreta, na setu filma "A bili smo vam dobri" redatelja Branka Schmidta.
Na zidu galerije trenutno visi i njegov portret, kao i onaj glumca Živka Anočića, koji igra naslovnu ulogu u seriji "Dnevnik velikog Perice", na čijoj je prvoj sezoni, tijekom pandemije korone, radila i Spindler.
"Na snimanju "Perice" radilo se od pet ujutro do pet navečer, po kiši, pod umorom, u svakakvim uvjetima. Zato je potrebno imati takta. Glumci imaju svoj posao i kao fotograf im se ne možeš nametati. Ne možeš smetati. Posao zahtjeva svojevrsnu mimikriju. Ipak, ja volim biti dio ekipe i upoznati projekt. Zato sam dolazila, primjerice, na svaku probu Gavellinog ‘Kiklopa‘, a ne samo na generalnu. Kako bih osjetila energiju", pripovijeda fotografkinja. Ono čime se ona bavi, naglašava, nije reportažna fotografija. Posao, objašnjava, od fotografa zahtjeva da uniđe u karaktere ljudi ili likova koje oni tumače.
Fotografija kao dar
22 crno-bijele fotografije okupljene pod imenom "It‘s A Man‘s World" pripovijedaju priču o nekim od tih ovjekovječenih trenutaka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....