Porazni rezultati

‘Stare svate dedovino‘, ‘Dok ti hrašče bura vije, dok ti Morske orgulje‘... dizajnerica istražila koliko Hrvati znaju riječi Lijepe naše

Hrvatska himna

 Tena Slobodnjak
Na izložbi u Laubi se mogu pogledati najbolji studentski radovi. Među njima je i Dora Kolar

Na izložbi u Laubi, koja pokazuje najbolje u posljednje dvije godine na području dizajna, a organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva, studentski su radovi među najzanimljivijima. Donosimo izbor nekih od njih: aplikaciju Uberi za nabavku domaće hrane, voća i povrća, aplikaciju Buddy za povezivanje studenata sličnih interesa, odjeću za agorafobe, novine koje imaju isključivo senzacionalističke naslove, ne i sadržaj, rad studentice koja je istražila koliko ljudi točno zna himnu...

Lijepa naša 2.0, Dora Kolar, Odjel za medijski dizajn, Sveučilište Sjever, Koprivnica

Lijepa naša 2.0 projekt je koji prezentira hrvatsku himnu na nešto drugačiji način. U ovom projektu sudjelovalo je 25 ispitanika, Hrvata, čiji je zadatak bio recitirati hrvatsku himnu, reći tko ju je napisao i uglazbio. Rezultati su prikazani na crveno-bijelim poljima, obrubljeni hrvatskim pleterom, a po riječima same umjetnice - nije se željela ismijavati, nego ukazati na činjenice kakve jesu. Pjevali su riječi tipa "Teci Dravo, Savo teci/Niti jugo...", "Stare svate dedovino", "Dok ti hrašče bura vije, dok ti Morske orgulje", "Dok mu sunce grobak krije", "Dok mu mrtvu grobak krije"...

image

Hrvatska himna

Tena Slobodnjak

----------------

Uberi, Ivan Vrček VART, Odsjek za dizajn vizualnih komunikacija, Umjetnička akademija u Splitu

Aplikacija Uberi osmišljena je kako bi podržala razvoj lokalne proizvodnje, kupnju domaćih i svježih proizvoda te olakšala nabavku kupcima koji žele domaću hranu, ali ne mogu otići na tržnicu ili u OPG dućan.

image

Aplikacija Uberi

Ivan Vrček VART,

--------------

Buddy, Valentina Beg, Akademija primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci

Mobilna aplikacija Buddy namijenjena je povezivanju lokalnih studenata s inozemnima. Ideja je da se studenti povezuju po zajedničkim interesima, npr. strani student koji traži informacije o kulturi bit će povezan s osobom sličnih interesa koja će ga moći pobliže upoznati sa sadržajima u novom i nepoznatom gradu. Lokalni student, zvan "buddy", može osobi poslati lokaciju koja će se ažurirati na njegovoj karti te mu tako pokazati zanimljive lokacije u svom gradu. Na taj se način inozemnim studentima olakšava dolazak u nepoznatu sredinu i posljedično smanjuje anksioznost, te omogućava brže snalaženje na novoj lokaciji.

image

Aplikacija Buddy

Valentina Beg

--------------------

Svemirska terasa, Ema Čimbur, Studij dizajna, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Sustav proizvoda oblikovan je za konkretnu lokaciju koja se nalazi iza poznatih modernističkih zagrebačkih zgrada tzv. Raketa, a popularno je znana kao Svemirska terasa. Proučavajući postojeće stanje tog devastiranog područja i načine na koji ga ljudi koriste, utvrđene su potrebe korisnika. Korištenjem pronađenih elemenata - betonskih modula - u kombinaciji s metalnim konstrukcijama projektiran je modularni sustav elemenata koji omogućuje stanovnicima Raketa da grade vlastite prostore za različite aktivnosti, između ostaloga za socijalizaciju.

image

Svemirska terasa

Ema Čimbur

---------------------

Delirium (A, O), Vicko Racetin, Tekstilno-tehnološki fakultet u Zagrebu

Kolekcija se referira na istraživanje pojmova pretjeranog razmišljanja i straha od otvorenog prostora te osobna manična ponašanja koja ga prate. Pojam "overthinking" opisuje se kao proces ili slijed misli o nečemu što traje dulje od uobičajenog razmišljanja. Kroz kolekciju se pokušavaju prikazati posljedice pretjeranih misli kao što su iscrpljenost, nervoza i strah. Agorafobija ili strah otvorenog prostora je socijalno-anksiozni poremećaj koji je ovdje interpretiran slojevitošću odjevnih predmeta radi zaštite tijela od okoline, pri čemu nastaju jedinstvene skulpturalne siluete.

image

Odjeća agorafobija

Vicko Racetin

---------------------------------------

Pizza & Play, Luka Grković, Odsjek za dizajn vizualnih komunikacija, Umjetnička akademija u Splitu

Recikliranje je proces uništavanja smeća kako bismo stvorili novi materijal, a pojam "upcycling" označava proces prenamjene materijala u nešto novo, izostavljajući postupak uništavanja starog materijala. Popularizacijom kućne dostave hrane stvara se još više ambalažnog smeća. Pizzu uglavnom naručujemo kada smo u društvu. Ideja Pizza & Play jest prenamjena pakiranja pizze u društvenu igru za one koji su je naručili. Na poklopcu kutije otisnute su razne društvene igre dajući tako novu ulogu ambalaži. Elementi potrebni za igru izvuku se iz samog pakiranja, a u slučaju nepoznavanja pravila igre, na kutiji je QR kod koji vodi na web stranicu s pravilima.

--------------------------

Senzacionalističke novine, Tena Slobodnjak, Odjel za medijski dizajn, Sveučilište Sjever, Koprivnica

Naslovom se otkriva dio sadržaja teksta, njegov kontekst. Kako navodi ova dizajnerica, "Danas informacije konzumiramo brzo pa je popularna praksa medijskih kuća, s ciljem postizanja veće čitanosti, pisanje bombastičnih naslova. Ovo može rezultirati širenjem lažnih vijesti ili panike i straha ako čitatelj ne pročita članak do kraja. S izbijanjem pandemije te ratnih sukoba u svijetu ovakvi naslovi postali su modus operandi. Za projekt su prikupljeni naslovi članaka s portala u svim kategorijama te su potom objedinjeni u senzacionalističke novine ukazujući na količinu i sveprisutnost ovakvih naslova u medijskom prostoru. Kakvu percepciju stvaramo čitajući samo naslove?". Tipa: "Pripremite se za najgore, život je sada stao"...

image

Pizza and Play

Luka Grković

----------------------------------

A/VACC-19, Tina Listeš, Odsjek za dizajn vizualnih komunikacija, Umjetnička akademija u Splitu

A/VACC-19 je spekulativni projekt nastao početkom pandemije, priča o distopijskoj budućnosti u kojoj je ulazak u javni prostor moguć isključivo uz pametnu narukvicu A/VACC-19 koja sadrži čip sa zapisom podataka potrebnih za odobrenje ulaska. Pristup svim javnim ustanovama uvjetovan je posjedovanjem narukvice. Prvobitno je prezentiran kao uređaj sa svrhom suzbijanja zaraze, s vremenom postaje sredstvo kontrole kretanja. Objektom budućnosti društvo postaje podijeljeno na temelju tipa primljenog cjepiva, a A/VACC-19 postaje metom hakera koji narukvicu koriste kao indikator pripadnosti novim subkulturama (društvenim klasama) obilježenim proizvođačima cjepiva.

image

Covid narukvice

Tina Listeš
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 00:43