Jürgen Wittdorf

U berlinskoj galeriji izložena djela iz DDR-a 60-ih koja nisu nailazila na odobravanje vlasti

Jürgen Wittdorf: Unter der Dusche, 1964., drvorez, 66x45cm

 

 Privatsammlung Berlin und Schloss Biesdorf/Bernd Borchardt/
Izložba, koja uključuje veliki dio Wittdorfova opusa, popraćena je doprinosima suvremenih umjetnika poput Androve, Biskyja...

Sedam skladnih nagih, mladih muškaraca ispod tuša jedan je od dojmljivih prizora izložbe djela njemačkog umjetnika Jürgena Wittdorfa.

U njemačkoj galeriji Schloss Biesdorf od 5. su rujna tekuće godine, kada bi, da je poživio, umjetnik slavio svoj devedeseti rođendan, u sklopu opsežne retrospektive izloženi njegovi radovi.

Wittdorf, koji je u Istočnoj Njemačkoj (njem. DDR) djelovao i kao ilustrator brojnih knjiga, poznat je po mnogobrojnim vješto izvedenim drvorezima.

image

Jürgen Wittdorf: Baubrigade der Sportstudenten, 1964., linorez, 66 x 93 cm

Schwules Museum Berlin und Schloss Biesdorf

Njegova su djela, saznajemo iz galerije, prepoznatljiva po konceptu realizma tog vremena, no Wittdorfovi prikazi mladih ljudi na početku nisu nailazili na odobravanje državnih vlasti, koje su takvu viziju mladosti smatrali suviše zapadnjačkom. Ipak, ta su djela, koja zrcale i umjetnikovo vlastito homoseksualno iskustvo, kasnije distribuirana u velikom broju.

Iako nakon 1968. godine homoseksualnost više nije bila kažnjiva zakonom, i dalje se smatrala društveno neprihvatljivom pa Wittdorf dugo nije mogao otkriti istinu o svojoj seksualnosti.

image

Jürgen Wittdorf: Parisurteil, Zyklus für die Jugend/1961., drvorez na papiru, 63 x 90 cm

/Schwules Museum Berlin Und Schloss Biesdorf
image

Jürgen Wittdorf: Sommerurlaub, Zyklus für die Jugend/1961, drvorez, 80 x 58 cm

/Attila Hartwig/Sammlung Linkersdorff, Berlin Und Schloss Biesdorf

Iz današnje su perspektive, objašnjava nam Schloss Biesdorf, njegovi su radovi više od suvremenog dokumenta napetosti između fiksnih društvenih normi Istočne Njemačke i Wittdorfove osobne percepcije toga društva. Ti umjetnički radovi predstavljaju njegov život, na koji se nije odviše obraćala pažnja nakon pada Berlinskoga zida.

image

Jürgen Wittdorf: Ohne Titel, 1963., ugljen na papiru, 52 x 38 cm

Privatsammlung Berlin und Schloss Biesdorf/Bernd Borchardt/
image

Jürgen Wittdorf: Sommer in Mecklenburg, 1967., drvorez u boji, 56 x 72 cm

/Attila Hartwig/Sammlung Linkersdorff, Berlin Und Schloss Biesdorf

Izložba, koja uključuje veliki dio njegova opusa, popraćena je doprinosima suvremenih umjetnika poput Venete Androve, Norberta Biskyja, Harryja Hachmeistera te Bettine Semmer, čiji radovi promišljaju teme poput roda te umjetne inteligencije (Androva), ljepote, seksualnosti, nasilja i destrukcije (Bisky), (rodnih) identiteta, tijela i njihovih karakteristika (Hachmeister) te tijela kao dijela političke akcije (Semmer).

Vizualni dijalog tih djela stavlja Wittdorfove radove u novi kontekst te stvara poveznicu između tema koje on samo nagovješta i suvremenih društvenih rasprava o brojnim licima ljudske individualnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 13:35