Novi kadrovi

Zdenka Badovinac predložena je za novu ravnateljicu zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti

Muzej suvremene umjetnosti

 Darko Tomaš
Snježana Pintarić na ovoj je poziciji prethodno imala punih šest mandata

Upravno vijeće MSU-a, kako saznajemo, odlučilo je predložiti Zdenku Badovinac za novu ravnateljicu Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, i taj su prijedlog proslijedili gradonačelniku Zagreba Tomislavu Tomaševiću. Naime, kako je MSU pod ingerencijom Grada Zagreba, na gradonačelniku je da da konačnu potvrdu.

Inače, Zdenka Badovinac bila je na čelu Moderne galerije u Ljubljani, a prema pisanju ArtForuma, krajem 2020. godine, morala je odsupiti s ove pozicije radi "neslaganja s vladom desne orijentacije". To je pozicija na kojoj se nalazila od 1993. godine. Međutim, među strukom je na sjajnom glasu, pa je tako jedan od najpoznatijih kustosa svijeta, danas pokojni Okwui Enwezor, Modernu galeriju u Ljubljani nazvao "kućom koju je podigla Zdenka". Među ostalim, bila je i kustosica Venecijanskog bijenala. Njezina prethodnica na toj poziciji, Snježana Pintarić, imala je šest mandata kao ravnateljica.

Zdenka Badovinac rođena je 1958. godine u Ljubljani. U svom radu, kako se navodi uz njezinu biografiju, autorica je, među ostalim, izložbe koja je promijenila pogled kustosa sa Zapada na umjetnost sa Istoka: Body and the East—From the 1960s to the Present (1998). Ona je inicirala i zbirku Arteast 2000+ fokusiranu na umjetnost istočne Europe. Jedan od njezinih najvažnijih projekata je NSK from Kapital to Capital: Neue Slowenische Kunst – The Event of the Final Decade of Yugoslavia, Moderna galerija, 2015.; paviljon države NSK, 5. Venecijansko bijenale, 2017. s ko-kustosom Charlesom Escheom; The Heritage of 1989. Case Study: The Second Yugoslav Documents Exhibition, Moderna galerija, Ljubljana, 2017., s ko-kustosicom Bojanom Piškur; Sites of Sustainability Pavilions, Manifestos and Crypts, Hello World. Revising a Collection, Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart – Berlin, 2017.; Heavenly Beings: Neither Human nor Animal, Muzej suvremene umjetnosti Metelkova, Ljubljana, s ko-kustosicom Bojanom Piškur, 2018. Njezina posljednja knjiga je Comradeship: Curating, Art, and Politics in Post-Socialist Europe (Independent Curators International (ICI), New York, 2019. Suosnivačica je L’Internationale, konfederacije sedam europskih institucija za modernu i suvremenu umjetnost. Bila je i predsjednica CIMAM-a, Međunarodnog komiteta za muzeje i kolekcije moderne umjetnosti, od 2010. do 2013.

Kustosice WHW, koje su na čelu bečkog Kunsthallea, najavile su i kako će raditi retrospektivu Sanje Iveković ove godine u Beču.

U travnju je gostovala kod ovih kustosica i u Zagrebu, njezino je predavanje najavljeno kao prvo "nakon nepotvrđenog mandata na čelu Moderne galerije u Ljubljani". Naziv je bio "Back to the East?", a tema koliko još uvijek ima smisla baviti se umjetnošću i kulturom iz određenih regija kao što su istočna Europa i Balkan ili teritorij bivše Jugoslavije, te jesu li reprezentacije tog prostora ikad bile išta više od sredstva njihove komodifikacije. Za primjer je koristitila izložbu "Veći od sebe" koja je bila otvorena do rujna ove godine u muzeju MAXXI u Rimu, a koju je, kako se navelo uz predavanje "službena slovenska politika i prije otvaranja proglasila previše „jugoslavenskom“ i nedovoljno slovenskom". Na izložbi je izlagalo pedeset četvoro autora s područja bivše Jugoslavije, među kojima Marina Abramović, Vlasta Delimar,Tomislav Gotovac, Igor Grubić, Sanja Iveković, Siniša Labrović; David Maljković, Dalibor Martinis, Mladen Stilinović, Marko Tadić, Želimir Žilnik i mnogi drugi. Često je surađivala s umjetnicima iz ovih područja.

Na novoj će je poziciji u Zagrebu dočekati mnogi problemi, neki su poznati u široj javnosti, drugi nisu, no prema prvim reakcijama na društvenim mrežama, čini se da je dobar dio zaposlenika ove institucije zadovoljan najavljenom promjenom u kadriranju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. siječanj 2022 16:38