StoryEditor
USRED PANDEMIJE

Županijskom stožeru pao je mrak na oči - u Puli se sinoć masovno lizala jedna žlica!

"Razmjena sline" najintimniji je čin s najbližom osobom, a kada se ta intima pretvori u javni umjetnički čin, asocijacije se samo množe
Siniša Labrović
 Glas Istre/dejan Štifanić

"Razmjena sline", u ljubavnom i/ili seksualnom činu, najintimniji je čin s najbližom osobom, piše Glas Istre

Kad se ta intima rezervirana za najbližu osobu pretvori u javni umjetnički čin - u kojem jednu norvešku drvenu žlicu, nakon idejnog tvorca performansa, obliže dobrovoljno još 15-ak volontera - u oba smjera, tamo i nazad, "svatko sa svakim", pred publikom od 150-ak ljudi i u danima prijetećeg drugog vala pandemije koronavirusa, množe se asocijacije, slojevi i tumačenja sinoćnjeg pulskog performansa "Zajednička žlica" našeg istaknuto performera i konceptualnog umjetnika Siniše Labrovića u Muzeju suvremene umjetnosti Istre, kojim je otvorena velika izložba "Kolekcija suvremene umjetnosti Marino Cettina".

I da su punoljetni volonteri odbili oblizivanje žlice, što im je kao mogućnost i pravo rečeno prije događaja, uspjeh performansa unaprijed je bio zajamčen. 

image
Siniša Labrović

Provokacija, šok, moguće gađenje, humor, apsurd, politički slojevi performansa, od ispitivanja (samo)kontrole, podložnosti autoritetu (u ovom slučaju umjetniku pa i "svemoćnom oku" publike, jer neki su oblizivali kao da je sladoled) do drastičnog izrugivanja "ozbiljnosti" korone i opasnih pokušaja zadiranja u ljudska prava i političke slobode kroz planetarno zdravstveno postrojavanje, širok je raspon mogućih tumačenja Labrovićevog performansa, nastavlja Glas Istre.

Svi su lizali žlicu, a jedna osoba kroz masku. 

Labrović je u uvodu zamolio ljude da se poredaju u obliku obrnuta slova "U", ali bez, kako je rekao, ušica, jasno je aludirao na domaću političku patologiju odnosno ustaštvo kojem vladajuće desne političke elite predugo dodvoravaju.

Dva sata uoči performansa i otvaranja izložbe u MSUI-u, kustosica izložbe, umjetnica i filozofkinja Marina Gržinić u jednosatnom je razgovoru sa Sinišom Labrovićem u Klubu/knjižari Giardini 2 predstavila djelovanje ovog umjetnika.

Pažnju svjetske kulturne i medijske javnosti Labrović je privukao 2005. godine multimedijalnim umjetničkim projektom Stado.org, u kojem su ovce bile sudionice reality showa, izazvavši tada medijsku pozornost Reutersa, BBC-a, Anse, New York Posta, Guardiana, Timesa, NBC-a, ABC-a…

S Pulskom grupom nastupio je na bijenalu u Veneciji, a nakon što je u rodnom Sinju na Dan antifašističke borbe 22. lipnja 2000., na tamošnjoj skulpturi, zavijao rane partizanke i ranjenika, Crkva mu je zaprijetila da, iako je diplomirani profesor hrvatskog jezika i književnost, nikad neće dobiti posao učitelja. To se i obistinilo, zbog čega je Labrović u konačnici trajno napustio Hrvatsku i otišao u Berlin, gdje danas živi i radi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. lipanj 2020 19:51