MAROJE MRDULJAŠ - INTERVJU

'Danas se hoteli grade bez ideje, izgledaju zdepasto, 10 kila previše i loša šminka, a najljepši propadaju. Todorić nam je srušio jedno remek-djelo'

Na otvorenju izložbe u New Yorku svirala je muzika s naših prostora, od Haustora do Ede Maajke, DJ-evi su s tom namjerom i naručeni, da bi se rekreirala i pop-kultura
 Krasnodar Peršun / HANZA MEDIA
Na otvorenju izložbe u New Yorku svirala je muzika s naših prostora, od Haustora do Ede Maajke, DJ-evi su s tom namjerom i naručeni, da bi se rekreirala i pop-kultura

Naziv izložbe dvosmislen je, ali ne opako: on, naime, znači i “konkretna” i “betonska” utopija, i ta dva “catchy” pojma vjerojatno čine izložbu “Toward a Concrete Utopia - Architecture in Yugoslavia 1948-1980” takvim hitom. Prvo: kakve su to bile društvene okolnosti u kojima je nastala tako zamamna arhitektura (i dizajn, i umjetnost, ali, arhitektura je u prvom planu)? Drugo: ljudi, pa to je beton, prekrasni, božanstveni beton, brutalizam at it’s best!

Od amblematskog Richterova paviljona za Expo 1958. do Bogdanovićeva “Kamenog cvijeta” u Jasenovcu, od crvenog pleksiglas kioska do Mutnjakovićeve knjižnice s bijelim “kapicama” u Prištini - to je sadržajni, ideološki, estetski raspon izložbe otvorene prošlog mjeseca u njujorškom Museum of Modern Art, MoMA-i. Trajat ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 09:02