Naziv izložbe dvosmislen je, ali ne opako: on, naime, znači i “konkretna” i “betonska” utopija, i ta dva “catchy” pojma vjerojatno čine izložbu “Toward a Concrete Utopia - Architecture in Yugoslavia 1948-1980” takvim hitom. Prvo: kakve su to bile društvene okolnosti u kojima je nastala tako zamamna arhitektura (i dizajn, i umjetnost, ali, arhitektura je u prvom planu)? Drugo: ljudi, pa to je beton, prekrasni, božanstveni beton, brutalizam at it’s best!
Od amblematskog Richterova paviljona za Expo 1958. do Bogdanovićeva “Kamenog cvijeta” u Jasenovcu, od crvenog pleksiglas kioska do Mutnjakovićeve knjižnice s bijelim “kapicama” u Prištini - to je sadržajni, ideološki, estetski raspon izložbe otvorene prošlog mjeseca u njujorškom Museum of Modern Art, MoMA-i. Trajat ...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....