NAPETO? NE BAŠ!

Ako ste obožavatelj 'Sumrak sage' past ćete u trans! Pročitajte recenziju 'Praskozorja'

Belal se udaje, postaje vampirica i rađa malog vampira. I dalje je dosadno

ZAGREB - U serijalu “Sumrak saga” ništa novo. Dramski naboj - ako takvo nešto tu uopće postoji - postiže se ponavljanjem i vječnim dvojbama protagonista.

Velika atrakcija u prvih pola sata prvog dijela “Praskozorja” , ekranizacije završnog romana u vampirskoj tetralogiji Stephenie Meyer, trebalo bi biti vjenčanje obične smrtnice Belle Swan i njezina dečka, stogodišnjeg mladca Edwarda Cullena, no tu osobitih uzbuđenja nema.

Vjenčanica Herrere

Recimo, mladenki se ne nose visoke štikle, preferira tenisice, a njezina prijateljica, vampirica Alice, tjera je da se privikava na visoku modu. Drugi veliki problem je što Bella nikako da se naspava uoči svadbe , sanja nekakve grozne snove, pa pred oltar mora s podočnjacima. Napeto? Ne baš! Ispada da je kruna te sekvence vjenčanica koju je kreirala Carolina Herrera, očito važan kostim, jer su nam ga prilično nametljivo pokazali iz svih kutova.

Pa dok smo u prethodna tri filma prisustvovali razrješavanju ljubavnog trokuta, hoće li se Bella prikloniti Edwardu ili prijatelju iz djetinjstva, vukodlaku Jacobu, sada je zaplet u tome kako će se junakinja pretvoriti u vampiricu, što je neminovno, jer ne može se svake večeri lijegati u postelju s krvopijom i buditi se posve normalan.

Ipak, u “Sumrak sagi” ništa ne dolazi brzo. Brak je očito već konzumiran tijekom medenog mjeseca, ali Edward odolijeva da u trenutku strasti ne zarije zube u svoju suprugu. Kad nam se već učini da nema ništa od preobraćenja u vampire, dolazi do preokreta, međutim, tada ste već na rubu živaca, jer ste svjesni da su vas tko zna koji put prevarili odugovlačenjem.

Za mlađe tinejdžerice

Sporost u izlaganju radnje, banalne replike i repetitivnost nisu slučajna strategija. Sve to služi za to da bi se horde obožavateljica serijala dovelo u stanje transa, kao što rade svećenici u oniričkim ritualima. U potonjima, ako niste pripadnik sekte, bit će vam neizrecivo dosadno, no ako ste vjernik, brzo ćete pasti u trans.

Prvo “Praskozorje” imalo je popriličnih aduta da zagolica publiku no, nažalost, serijal je namijenjen isključivo mlađim tinejdžericama, pa se izbjegavalo drastične prizore: prva bračna noć elegantno je završena elipsom, bez detalja o tome kako je Bella izgubila djevičanstvo, njezina kasnija trudnoća sadrži poneku neugodniju scenu, no u usporedbi s onime što se događa u “Rosemarynoj bebi”, sve je to jako benigno, dok će Bellin porođaj ući u anale povijesti kinematografije: dolazak na svijet malog vampira u nizu je horora prikazan na najžešći mogući način, no ovdje imate dojam da gledate rađanje anđelčića.

Malo dosjetki

Producenti serijala za dva dijela “Praskozorja” angažirali su Billa Condona, redatelja koji je u uvodu podsjetio na svoj najveći uspjeh, film “Bogovi i čudovišta”, posvećen legendarnom Jamesu Whaleu. Upravo ulomak iz Whaleove “Frankensteinove nevjeste” gleda u kinu Edward Cullen, prije nego što će zagristi vrat svoje prve žrtve. Da je bilo još ovakvih dosjetki, film bi bio vrlo zabavan, no kako se Condon zadovoljio poslom kozmetičara i dekoratera, gledateljima koji nisu ciljna skupina serijala ne preostaje drugo nego da neprestano pogledavaju na sat u nadi da se dvosatno mučenje bliži kraju.

30. travanj 2024 18:26