'LAVINA'

BIZARNA KOMEDIJA Pogledajte kako Robert Ugrina glumi glavnu ŽENSKU ulogu u novom filmu koji je kritika proglasila 'sumrakom ukusa i pameti'

ZAGREB – Robert Ugrina u dugometražnom igranom filmu Lavina tumači glavnu žensku ulogu; naime, samo za potrebe snimanja spomenutog naslova, Ugrina se transformirao u ženu i tako ostvario, za našu kinematografiju, neuobičajenu i zahtjevnu interpretaciju Lidije, prve supruge glavnog lika Franje (tumači ga Stojan Matavulj).

Neobična i 'pomaknuta' komedija Lavina redatelja Stanislava Tomića 5. listopada stiže u domaća kina. Riječ je o naslovu koji se na bizaran i ironičan način poigrava s malograđanštinom, s queer elementima (homoseksualnosti, transseksualnosti, dvospolnost), sve na potpuno groteskan i nekorektan način.

Robert Ugrina u 'Lavini'

Robert Ugrina i film Lavina tako se pridružuju listi 'cross-dressing' filmova koji koriste queer elemente, travestiju, preoblačenja i poigravanje s rodom u komične svrhe. Jack Lemmon i Tony Curtis bili su preteče filmskog presvlačenja u komične svrhe, i to u kultnoj komediji Neki to vole vruće Billyja Wildera (1959.). Svojim preobrazbama u ženske likove godinama su oduševljavali i zabavljali članovi legendarne britanske skupine Monty Python. Jedna od najupečatljivijih muških preobrazbi u ženski lik dogodila se u filmu Tootsie Sidneya Pollacka iz 1982. u izvedbi Dustina Hoffmana. Desetljeće kasnije, 1993. u dadilju se transformirao Robin Williams i to u filmu Mrs Doubtfire redatelja Chrisa Columbusa. Epizodne ženske uloge u filmovima ostvarili su i Michael J. Fox u klasiku iz osamdesetih, Povratak u budućnost 2, ili pak Eddie Murphy koji je u filmu The Nutty Professor pored mnoštva likova odigrao i dva ženska, ali i lik Rasputie u filmu Norbit. Također, John Travolta u filmu Hairspray 2007. utjelovio je lik Edne Turnblad. Riječ je, naravno, o remakeu istoimenog filma u režiji kultnog Johna Watersa u kojem je spomenuti lik tumačio Divine, Watersova muza i jedan od najpoznatijih drag performera u umjetnosti uopće.

Robert Ugrina u 'Lavini'

Glavni lik filma Lavina je Franjo (tumači ga Stojan Matavulj) koji je nenadano nestao u lavini. Za sobom je ostavio dvije supruge (i dvije kćeri), s kojima je vrlo očito živio u poligamiji. Prva je Lidija (Robert Ugrina), a druga Angelina (Ksenija Marinković). Nakon sahrane, Franjo se sasvim neočekivano vraća iz mrtvih i nevoljko objavljuje da je njegov instruktor skijanja odnedavno i njegov – dečko (Borko Perić). Franjina objava izaziva novu lavinu događaja i bizarnih reakcija likova iz njegove obitelji i okoline.

Robert Ugrina u 'Lavini'

U glavnim ulogama nastupaju već spomenuti Stojan Matavulj i Robert Ugrina, a u ostalim nastupaju Ksenija Marinković, Ana Maras Harmander, Sara Stanić, Nina Violić, Borko Perić, Žarko Radić, Goran Grgić, Miran Kurspahić, Sven Jakir.

24. travanj 2024 09:32