OVACIJE U CANNESU

Film o zloglasnom zapovjedniku Auschwitza i njegovoj ženi koji su živjeli tik do logora

Sandra Hüller, Jonathan Glazer i Christian Friedel, 76. Filmski festival u Cannesu

 Jacovides-moreau/Bestimage/Profimedia/Jacovides-moreau/bestimage/profimedia
Glazer je režirao i film ‘Rođenje‘ (Birth) iz 2004. godine s australskom oskarovkom Nicole Kidman u glavnoj ulozi

Nakon emotivnih sedmominutnih ovacija Johnnyju Deppu za povijesni, francuski film "Jeanne du Barry" Filmski festival u Cannesu srodan je doživljaj priuštio i redatelju Jonathanu Glazeru te njegovu filmu "The Zone of Interest".

Film redatelja filmova "Rođenje" (Birth) s Nicole Kidman, "Ispod kože"(Under The Skin) sa Scarlett Johansson te "Posljednja pljačka" (Sexy Beast) s Benom Kingsleyjem na svojoj je svjetskoj premijeri, izvještava Variety, dobio šestominutne ovacije.

Film, koji je djelomično temeljen na istoimenoj knjizi Martina Amisa, pripovijeda priču o zapovjedniku iz Auschwitza i njegovoj supruzi koji su svoj dom iz snova izgradili tik do koncentracijskog logora, no konstantni vriskovi zatvorenika, pucnjevi te dim iz plinskih komora nisu uspjeli poljuljati njihovu ravnodušnost.

Središnji likovi filma nose imena stvarnih povijesnih ličnosti Rudolfa Hößa i Hedwig. Rudolf Höß bio je, naime, zapovjednik u Auschwitzu kojega je poljski sud 1947. godine osudio na smrt vješanjem u Auschwitzu.

Glazerov četvrti film oduševio je, dakle, publiku.

"Puno vam hvala. Osjećam se preplavljeno. S vama biti dio ovoga je poput sna, hvala vam", obratio se Glazer publici nakon ovacija.

Posebno srčanu potporu primila je glumica Sandra Hüller, koja u filmu igra zastrašujući lik supruge Hedwig, dok Rudolfa Hößa glumi Christian Friedel.

Nakon redateljeva obraćanja publika je s pljeskom nastavila još dodatnu minutu.

Varietyjev glavni filmski kritičar Owen Gleiberman film je okarakterizirao "iznimnim" te "zastrašujućim i dubokim, meditativnim filmom koji uspješno drži pozornost, ljudsku tamu prinosi svjetu te je detaljno proučava". U neku ruku, nastavlja u svojoj analizi, "film koristi naš voajerizam (...) I to čini s neočekivanom originalnosti".

S oduševljenjem s kojim je dočekan ovaj britansko-poljski film, zasad se ne može mjeriti nijedan drugi, napominje Variety koji ističe da je ovo prvi Glazerov film koji je premijeru doživio u Cannesu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 12:32