DOBAR POSAO

Kako je izdavač Hladnog piva postao vodeći distributer filmova na DVD-u i Blu-rayu

Zagreb, 100314.Ured Menarta, Bencekoviceva 19.Tvrtka Menart jedina je u Hrvatskoj koja se jos bavi distribucijom filmova u DVD formatu. Na fotografiji: Branko Komljenovic, Marko Simac, Emil Kolanovic.Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
 Tomislav Krišto / CROPIX
Holivudski studiji su otkazivali svoje stare ugovore. Tu je svoju priliku vidio Menart i napravio dobar posao. DVD izdanje ‘Štrumpfova 2’ prodano je u 4000 komada

Prošlog proljeća situacija se nije činila blistavom za kolekcionare DVD-a i blu-ray diskova. Naši najveći distributeri Continental film i Blitz otkazali su ugovore s holivudskim “majorima”, minimalna jamstva koja su plaćali stranim partnerima bila su im previsoka, samo su gomilali gubitke, a tržište se urušilo zbog sve manjeg broja videoteka. Preostali su samo tzv. nezavisni naslovi, filmovi srednjih i malih kompanija, što je bila slaba utjeha u odnosu na nekadašnje obilje. Činilo se da ćemo naslove koje želimo imati u kućnoj kolekciji odsad morati nabavljati isključivo putem online dućana, dakako, bez hrvatskih podnaslova.

Zločesti Disney

Odjednom su uoči Božića i Nove godine dućane preplavili diskovi s najgledanijim lanjskim hitom “Štrumpfovi 2” u izdanju moćnog Sonyja. Što se dogodilo? Kako su “majori” jedan za drugim nestajali s hrvatske scene, tako ih je odmah kontaktirao Menart, zagrebačko poduzeće koje se specijaliziralo uglavnom za glazbu (njihovi su udarni izvođači Hladno pivo, Colonia i Elemental), no imalo je i iskustava s prodajom filmova, jer je često preuzimalo Continentalovu robu i plasiralo je u dućane. Menart je sklopio ugovore s Warner Home Videom i Sonyjem, dok je s Disneyjem postigao polovičan sporazum: ta nas je kompanija još ranije prekrižila kao zanimljivo tržište, jer je sa svojih diskova uklonila hrvatske podnaslove, a na njima više nema ni sinkronizacije na naš jezik. Kako su klinci njihova ciljna publika, očito je da nas Disney zasad drži na “minimalcu” te neće izdavati nove naslove poput “Snježnog kraljevstva” , sve dok se ne steknu uvjeti za značajniji promet.

Bez videoteka

Menart je od početka bio zainteresiran samo za dućansku prodaju. S dvadesetak videoteka se ionako nije moglo ozbiljno poslovati, njihov su cilj bili prodajni lanci s multimedijalnim odjelima. Nema ih u nas puno, zasad su to samo Algoritam, Tisak Media i Miller, no već sama činjenica da su “Štrumpfovi 2” prodani u 4 tisuće primjeraka, svjedoči da ta mreža ima dobar potencijal.

Menart se proširio na filmove donekle i stoga kako bi sačuvao svoj osnovni posao. Već dugo je licencirani partner kompanije Sony Music Entertainment za čitavo područje bivše Jugoslavije, zastupa i niz nezavisnih etiketa, međutim, tržište CD-a pretrpjelo je proteklih godina poprilično potresa. Usprkos zlogukim prognozama da će ga dokrajčiti skidanje s interneta, to se ipak nije dogodilo, jer hit albumi izvođača kao što su Beyoncé, Madonna, Shakira ili Pharrell Williams i dalje bilježe solidne naklade, no uključivanje filmova u ponudu omogućilo je razgranavanje poduzeća i čuvanje postojećih prodajnih mjesta. Što je najzanimljivije, ispostavilo se da se filmovi - bar zasad - traže više nego glazba, a upravo zahvaljujući njima Menart se sada etablirao kao vodeći hrvatski distributer.

Bilo je korisno iskustva u prodaji CD-a primijeniti na filmove. Menartu je krenulo bolje čim je snizio cijene glazbi, a nešto slično kad-tad će se dogoditi i s filmovima. Blu-ray disk s hit filmom kao što je “Gravitacija” još uvijek košta 179 kuna, međutim, friški blo-ckbuster “2 Guns” s Denzelom Washingtonom i Markom Wahlbergom možete nabaviti za 129 kuna. Cijene starijih blu-ray naslova po svoj će se prilici spustiti ispod 100 kuna.

Porast od 5 posto

Perspektive posla? Sklopiti ugovor s još ponekim holivudskim “majorom” kakav je Fox, koji uz atraktivne igrane filmove ima i hit crtiće poput serijala “Ledeno doba” i “Rio”, nagovoriti Disneyja da vrati hrvatske podnaslove i sinkronizaciju na svoja izdanja te povećati prodajnu mrežu.

Utješan je i podatak da su blu-ray diskovi lani u Americi zabilježili 5 posto veću prodaju, tako da su glasine o kraju fizičkih diskova zasad ipak pretjerane. Sredinom ovog mjeseca Menart izdaje naslov od koga Warner Home Video puno očekuje na ovom tržištu, blockbuster Petera Jacksona “Hobit: Smaugova pustoš” i to kao DVD, blu-ray i 3-D disk: postoji i posebno pakiranje u čeličnoj kutiji za one najzagriženije. Kada je ovakva vrsta robe u pitanju, cijena nije važna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 23:30