PIŠE JURICA PAVIČIĆ

Ljudi koji rade umjetnost gotovo nikad ne sliče umjetnosti koju rade

Dalibor Matanić

 Biljana Blivajs/cropix/
Matanić je snimio najuspješniji hrvatski film. Ali što točno gubimo sad kad je canceliran?
Matanić je snimio najuspješniji hrvatski film. Ali što točno gubimo sad kad je canceliran?

Prije nekoliko desetljeća kao mladi novinarski urednik poslao sam novinskog kolegu da intervjuira jednog (i tada i sada) slavnog češkog redatelja. Redatelj o kojem je riječ bio je poznat po slatkim, šarmantnim čovjekoljubivim filmovima u kojima se blago glade ljudske mane i uzdiže tzv. male ljude.

Novinar kojeg sam poslao vratio se u redakciju zgranut. Redatelj o kojem je riječ prvo mu je tražio novac, potom mu je tijekom cijelog intervjua držao okrenuta leđa, a dobar dio intervjua svodio se na mrzovoljno opanjkavanje konkurenata, žirija, nagrada, kolega i bivših suradnika. Do kraja ću života pamtiti rečenicu koju je tada izgovorio moj novinski suradnik. "Opet se pokazalo", rekao je, "da su ljudi koji pričaju tople ljudske priče u principu ološ."

Doista: umjetnici rijet...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 23:00