KOKTEL BIZARNOSTI I PRETJERIVANJA

Neon Demon - horor s pričom iz industrije mode najžešći je skandal Cannesa

 Getty Images
Wending Refn je ono što se Quentin Tarantino pretvara da jest, a nije: anđeo čuvar pulpa, čovjek koji prezreno, trivijalno i neumjesno pretvara u sirovinu art-filma
Wending Refn je ono što se Quentin Tarantino pretvara da jest, a nije: anđeo čuvar pulpa, čovjek koji prezreno, trivijalno i neumjesno pretvara u sirovinu art-filma

Te godine 1996. Danska je već pomalo postajala ono što je danas: najpomodnija mala europska filmska industrija. Te godine, tada još mladi Lars von Trier stigao je u Cannes s filmom “Lomeći valove” koji će ga u hipu pretvoriti u kultnog režisera za cijelu jednu generaciju. Godinu dana ranije Von Trier i još četvorica danskih režisera napisali su za 45 minuta i uz poveću količinu vina Dogmu 95, šarmantno zbrzani manifest koji će pokrenuti lavinu pomodarskog imitiranja i postati stijeg filmske “low-tech” kontrakulture. Godinu potom, Von Trier snima “Kraljevsku bolnicu” (Riget), prvu dansku TV seriju koja će prema vani utrti put kojim će krenuti kasnije “Borgen” i “Most”.

Te 1996. - ukratko - Danska postaje ono što će ostati do danas: mali div audiovizualne...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 23:08