ODRED OTPISANIH 2

Ova fantazija o superjunacima puna je seksa i nasilja, što u doba pandemije ne može biti naodmet

Margot Robbie
 DC Comics - DC Entertainment - W/Collection ChristopheL via AFP
Film prikazuje na malom uzorku kako djeluju američke tajne službe u neposlušnim zemljama Trećeg svijeta

Kad nemali dio posjetitelja ostane do kraja odjavne špice u kinu i nastavlja razgovor i kad se svjetla upale, znate da je film nešto posebno. A "Odred otpisanih: Nova misija" je zbilja nešto takvo.

Čudan je već naslov, taj u originalu glasi "The Suicide Squad", i nastavlja se na film "Suicide Squad" iz 2016., znači da je razlika između "jedinice" i "dvojke" samo u članu "The". S nečim takvim dosad se nismo susreli, ali ispada kao da drugi film ne drži puno do prvoga. Što je i slučaj, jer je razlika među njima golema.

Luckast početak

Prvi nas je uveo u svijet zločestih superjunaka koji čame u zatvoru zbog svojih grijeha i prekršaja, imao je (u američkim kinima) predikat PG-13 (Parental Guidance-13, djeca mlađa od 13 godina moraju ga gledati u pratnji starijih) što znači da nije bio pretjerano radikalan glede scena nasilja i seksa, financijski je bio dosta uspješan, 746,8 milijuna dolara bruto u svjetskim kinima, to je puno kad su filmovi po stripovima DC Comicsa u pitanju (Marvelovi filmski proizvodi prolaze puno bolje), ali mu zadrti poklonici te vrste blockbustera baš nisu bili skloni.

Čak je i redatelj i scenarist David Ayer izjavio da to nije bilo ostvarenje kakvo je zamislio, više je to bila verzija kompanije Warner Bros, i da će - kad mu se za to pruži prilika - rado prezentirati svoj original. "The Suicide Squad" - odnosno "Odred otpisanih: Nova misija" - imao je posve drugu premisu, njegov redatelj James Gunn proslavio se u Disneyju blockbusterima "Čuvari galaksije" po Marvelovim stripovima.

Kad su već počeli pregovori o trećem izdanju franšize, desničarski čuvari morala upozorili su na njegove ranije radove i komentare u kojima se sprda sa silovanjem, pedofilijom i holokaustom, pa je Disney odlučio raskinuti sa svojom redateljskom zvijezdom sumnjive prošlosti. Odmah je uskočio Warner Bros i ponudio filmašu potamnjela sjaja da bira projekt kakav god želi: on se odlučio za "The Suicide Squad", ali s prikazivačkim predikatom "R" (Restricted, mlađi od 17 godina smiju ga gledati samo u pratnji starijih), na što je producentska kompanija odmah pristala.

Puno seksa i nasilja u doba pandemije ne može biti na odmet. U međuvremenu se i Disney pomirio s redateljem, samo neka priprema "Čuvare galaksije 3", pa je njegova karijera trenutačno u velikom uzletu. Već sam početak "The Suicide Squada" je dovoljno luckast. Amanda Waller (Viola Davis), šefica tajne obavještajne službe koja kontrolira "samoubojice" odnosno "otpisane", skupila je odred za akciju na latinoameričkom otoku Corto Maltese (naravno, ime je posveta kultnom stripu Huga Pratta), njegova vlada dosad je surađivala s američkom, ali došlo je do vojnog udara, vodili su ga generali neskloni najmoćnijoj zemlji svijeta, što bi moglo poremetiti odnose velikih sila: ponajprije, obznanjivanje činjenice da su tamo nacisti sklonili vanzemaljca neizmjernih moći i da su "Ameri" u to upleteni do grla.

Dijaboličnost šefice Waller očita je iz njezine dosjetke da ne pošalje jedan nego dva odreda, s tim da je prvi sastavljen tako da ga je lako likvidirati, iako su u njemu, između ostalih, zločesta junakinja Harley Quinn (Margot Robbie), pouzdani pukovnik Rick Flagg (Joel Kinnaman) i karizmatični samotnjak Savant (Michael Rooker). Kad se s prvim dogodi ono što je i planirano (iako neki prežive), u akciju stupa drugi u kojem su autoritativni Bloodsport (Idris Elba posve je dobro zamijenio Willa Smitha, taj je u prvom filmu igrao sličan lik po imenu Deadshot), psihotični razbijač Peacemaker (John Cena), uvrnuti Polka-Dot Man (David Dastamalchian), simpatična Ratcatcher II (Daniela Melchior), ona se ne odvaja od svog štakora Sebastiana, i Nanaue, hibrid morskog psa i čovjeka (glas Sylvestera Stallonea).

Obilje ekstravagancija

I još jedna prljavština Wallerice, kad se drugi odred nesmetano probio na Corto Maltese, dobije zapovijed da likvidira bandite koji su zarobili pukovnika Flagga, što oni i učine, a u tome osobito uživa Nanaue, žderući sve što stigne, međutim, ispada da su to bili pripadnici demokratskog pokreta otpora na otoku. Oni su već spasili Flagga i sad s njim planiraju svrgavanje vojne hunte, no sad su ih "Otpisani" gadno desetkovali. Ovdje je prikazano djelovanje američkih tajnih službi na malom uzorku, koje potiskuju lokalne demokratske snage, a vezuju se uz svakojake korumpirane moćnike, ali samo ukoliko pristaju surađivati s njima.

Neophodno je znati bar obrise radnje da biste se suočili s obiljem ekstravagancija koje nudi ovaj film, po mnogima najintrigantnija fantazija o superjunacima tijekom zadnjeg desetljeća. Ponajprije nešto o samim superjunacima u "Odredu otpisanih 2". Peacemaker nema bez razloga taj nadimak, spreman je pobiti na desetke muškaraca, žena i djece, ukoliko će to pomoći svjetskom miru, dakako, onakvom kakav bi odgovarao njemu i njegovim šefovima. Ratcatcher II (broj jedan nosio je njezin otac) prigrlila je štakore, jer i najprezrenija bića na svijetu imaju pravo na život. Zahvaljujući svojoj čudesnoj igrački ona ih može prizvati ne na stotine nego na tisuće. Polka-Dot Man u stanju je u trenutku bijesa poslati na protivnika na desetke ubojitih pločica koje će ga raskomadati.

Idris Elba
BACKGRID/Backgrid UK/Profimedia

Kako se taj bijes izaziva? Tako što pomisli na majku, koju mrzi najviše na svijetu jer ga je mimo njegove volje htjela pretvoriti u superjunaka: svaki njegov neprijatelj poprima njezin oblik i zahvaljujući tome borba je u trenu završena. Nanaue pak uživa u komadanju ljudskog tijela: ukoliko vas smeta nasilje na ekranu, bolje da ni ne pokušavate gledati ovaj film.

Najbizarniji lik s Corto Maltesea pak zove se The Thinker (Peter Capaldi), suhonjavi znanstvenik s glavom načičkanom ticalima, a njegova specijalnost je proučavanje nemani iz svemira koju na Corto Malteseu čuvaju u posebnom tornju Jötunheim. Kad mu Ratcatcher II zaprijeti: "Što bi rekao kad bi ti se desetak opakih glodavaca uspelo kroz otvor debelog crijeva?", The Thinker je hladnokrvan: "Moj bi te odgovor jako iznenadio."

Prvi put u skupom filmu

Najneobičnija scena uključuje Harley Quinn koja uopće više nije asocijalni psihopat, nego pomaže Odredu otpisanih u svakoj prilici. Kad se ona namjeri na tipove koje treba pomlatiti, iz njih ne šiklja krv nego odasvud niču cvjetovi jarkih boja. Tako nešto nikad niste vidjeli u skupom holivudskom filmu.

The Suicide Squad

Mali odmor od silnog nasilja predstavlja i scena s Nanaueom u akvariju negdje u Jötunheimu: izvedena je u tišini dok se ne pojave male ribice u ljupkim haljinicama i pokušavaju s tom zvijeri komunicirati preko debelog stakla. Prizor je nadrealan, ali ono što uslijedi surovo je i neočekivano. "The Suicide Squad" izvrstan je film ne samo zato što slama holivudske konvencije, nego i zato što James Gunn pazi čak i na to što se događa s njegovim statistima.

Nije to pitanje samo drugog nego i trećeg plana, naprosto morate paziti na sve što se odigrava na ekranu i po mogućnosti pogledati film još jednom. Tako nešto hrabro i inovativno zadnjih godina još nismo imali prilike vidjeti, pogotovo ne u proizvodima čiji se budžet procjenjuje na 200 milijuna dolara.

15. travanj 2024 10:16