PIŠE N.POLIMAC

Ovaj ‘Wonka‘ natjecat će se s filmom u kojem ga je glumio Johnny Depp i teško je procijeniti koji će biti uspješniji

Wonka, Timothée Chalamet

 Warner Bros./Planet/Profimedia/Warner Bros./planet/profimedia
Produkcija je koštala 125 milijuna dolara, što baš nije malo, ali trebalo je dočarati kičasti ugođaj i obilje boja koje nadahnjuju mladog junaka

Film “Willy Wonka i tvornica čokolade” uživao je kultni status, i to ne samo u Americi i zapadnoj Europi. Međutim, to nije bilo dovoljno da ga jugoslavenski distributeri uvrste u svoje programe. Možda je problem bio u tome što Gene Wilder u nas još nije bio velika zvijezda, to će postati tek nakon komedija “Vruća sedla”, “Mladi Frankenstein” i “Žena u crvenom”. Prije toga je snimio urnebesni mjuzikl Mela Brooksa “Producenti” (tko ne pamti neodoljivi glazbeno-plesni broj “Springtime for Hitler and Germany”), no ni taj nije bio po ukusu naših distributera, ali su ga već pripremali za “ulogu života”, Willyja Wonku koji oduševljava klince svojim inventivnim slatkišima. Autor predloška je inventivni Roald Dahl, poznat po luckastim slikovnicama u kojima su uživali klinci, kojemu se činilo da “Charlie i tvornica čokolade” (jedan od brojnih naslova tog dražesnog predloška) više odgovara kazališnoj predstavi nego filmu. No, kako je Warner Bros. otkupio filmska prava, taj je s Dahlovim originalom mogao raditi što je htio. Film zapravo i nije imao golemi uspjeh, tek je s vremenom pronašao svoju ciljnu publiku, no Dahlu se za to fućkalo jer mu se puno toga nije dopalo u ekranizaciji.

Mi smo vidjeli Willyja Wonku tek zahvaljujući DVD distribuciji, bilo je to početkom ovog milenija, i bili smo poprilično iznenađeni zašto se to nije ranije dogodilo. Simpatična, razigrana zafrkancija ne samo za djecu, nego i za odrasle, mogla je imati uspjeha i u kinima, a ne samo na DVD-u. No, što vrijedi kad su taj posao vodili “pametnjakovići” koji su smatrali da se u sve razumiju.

Prošlo je dosta vremena, a popularnost Willyja Wonke nikako da splasne. Warner Bros. se odlučio za novu verziju, i to pred nastavak, što je prokušana strategija kad se želi osvojiti nova publika. Film je dobio i novi naslov, sada se zove samo “Wonka”, a majstor pravljenja čokolada koje će uskoro zaluditi svijet nikako da dobije dućan za prodaju svojih neizrecivo ukusnih slastica. Režija je povjerena Paulu Kingu, čija su dva filma o medvjediću Paddingtonu stekla golemu popularnost, dok je naslovnu ulogu dobio mladi Timothée Chalamet, koji je na najboljem putu da postane najveća zvijezda svoje generacije. Chalamet je dobio ulogu bez suvišnog truda, redatelj ga je gledao na YouTubeu i odmah procijenio da je to pravi Wonka. Jedina ozbiljna konkurencija bio mu je Tom Holland iz franšize “Spider-Man”, međutim Chalamet je djelovao slatkasto kao i čokolade u kojima je njegov lik bio majstor. U glumačkoj postavi su se našli Sally Hawkins, Hugh Grant, Rowan Atkinson i mnogi drugi, a prinova je Calah Lane, koja igra djevojku po imenu Noodle, Wonkinu simpatiju.

Produkcija je koštala 125 milijuna dolara, što baš nije malo, ali trebalo je dočarati kičasti ugođaj i obilje boja koje nadahnjuju mladog junaka. Neke podudarnosti s filmom “Barbie” ne mogu se izbjeći, oba se oslanjaju na živopisni kolorit i oba imaju iza sebe jake franšize, pa se ne treba bojati eventualnog neuspjeha. Štoviše, ovaj “Wonka” natjecat će se s filmom “Charlie i tvornica čokolade” u kojem je glumio Johnny Depp i teško je procijeniti tko će biti uspješniji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. ožujak 2024 22:16