PIŠE JURICA PAVIČIĆ

Ovo je dobar film, likovi su sočni i uvjerljivi. No za hrvatske gledatelje ima jedan nenadoknadivi problem

Otići jednog dana

 Les Films Du Worso/
Debitantski rad redateljice Amélie Bonnin ‘Otići jednog dana‘ je iznenađenje
Debitantski rad redateljice Amélie Bonnin ‘Otići jednog dana‘ je iznenađenje

U proljeće 2025. s nemalim je iznenađenjem primljena vijest da je Canneski festival za film otvaranja odabrao "Partir un jour", debitantski rad redateljice Amélie Bonnin. Iznenađenje je bilo tim veće što je "Otići jednog dana" bio - džuboks-mjuzikl. Jer džuboks-mjuzikli već su dugo pouzdan, ali i nezahtjevan i necijenjen podžanr. Uzmete popularne pjesme koje ljudi znaju, polijepite ih po filmu i smućkate neku radnju koja će ih povezivati: izgleda kao formula za hit, ali ne i težak zadatak.

No film Amélie Bonnin jest ambiciozniji od toga. "Otići jednog dana" film je o mladoj, preuzetnoj TV kuharici Cecile (Armanet) koja se vraća u rodni gradić u industrijskoj sjeveroistočnoj Francuskoj. Ondje joj otac i majka (Rollin, Blanc) drže marendašku zalogajnicu uz cestu, tip kulinarstva od kojeg Cecile zazire. Cecile ostarjelim roditeljima mora pomoći oko kuhinje, a usput se poveže sa starom malomišćanskom ekipom. "Partir un jour" se, ukratko, bavi temom tako svojstvenom mnogim novim francuskim hitovima: gradi most između "običnih ljudi" i gradske elite.

"Otići jednog dana" je dobar film. Likovi su sočni i uvjerljivi, ima humora, režija je umješna, songovi i radnja bešavno su prepleteni. No za hrvatske gledatelje film ima jedan nenadoknadivi problem. Smisao džuboks-mjuzikla je da gledate film i usput mičete usnama na pjesme koje znate napamet. Pjesmarica "Partir un jour" isključivo je francuska i nama uglavnom nepoznata.

OTIĆI JEDNOG DANA (Partir un jour, Francuska 2025.), mjuzikl, režija: Amélie Bonnin, uloge: Juliette Armanet, Dominique Blanc, François Rollin, kina

Ocjena: 4

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 23:34