FILM DARRENA ARONOFSKOG

PIŠE JURICA PAVIČIĆ Noa kao samuraj u svijetu u kojem je napredak krajnje zlo

Kod Aronofskog nema finesa: tehnologija, vlasništvo, pa čak i jedenje mesa, naprosto su zlo
Kod Aronofskog nema finesa: tehnologija, vlasništvo, pa čak i jedenje mesa, naprosto su zlo

Britanski režiser Peter Greenaway jednom je rekao kako mu u suvremenom filmu nedostaju ambiciozna djela na velike teme. Kad je to rekao, očito nije imao na umu filmove američkog režisera Darrena Aronofskog.

Počevši od svog prvog filma - pobjednika Sundancea “Pi” (1998) - Aronofsky je nanizao nisku filmova kojima je, kad je pretenzija po srijedi, samo nebo granica - i to doslovce. Zajedno sa svojim stalnim koscenaristom i bivšim harvardskim cimerom Arijem Handelom, stvorio je filmove koji se bave temama kao što su filozofija brojeva (Pi), smrt i besmrtnost (Fontana života) ili dvojstvo dobra i zla (Crni labud). Pri tom je paradoks da je Aronofsky najveći uspjeh doživio filmom koji potpuno odudara od tog niza - finom, skromnom sportskom dramom “Rvač” s kojom je 2008. osvojio Veneciju....

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 10:50