SUPERJUNACI

Porazne kritike za Marvelova Morbiusa: ‘Ovo je uistinu besmislen i glup film‘

Jared Leto, 'Morbius'

Moviestore Collection Ltd/Alamy/Alamy/Profimedia
U središtu zbivanja našao se cijenjeni znanstvenik koji se, u pokušaju da se izliječi od rijetke bolesti krvi, pretvori u vampira

Za obožavatelje filmova o superherojima nema predaha jer izašao je još jedan u dugačkom nizu filmova temeljenih na likovima iz stripova. Ovoga puta riječ je o Morbiusu, živućem vampiru iz bogatog svijeta Marvel Comicsa. U središtu zbivanja našao se, dakle, cijenjeni znanstvenik koji se, u pokušaju da se izliječi od rijetke bolesti krvi, pretvori u vampira.

Kao djeca, Michael i Milo, njegov prijatelj iz djetinstva, pate od rijetkog poremećaja, a četvrt stoljeća kasnije, Michael se proslavio te dobio Nobelovu nagradu (koju je odbio) za izum sintetičke krvi koja je spasila milijune ljudi. Kako bi ovladao vlastitom bolesti, iz amazonske prašume ukrade posebnu vrstu šišmiša te iz njega izvuče gen za vampirizam, no njegov lijek pretvorit će se u smrtonosni otrov koji ga nagna da ubije druge ljude. I to je samo dio priče o Morbiusu, kojega na putu dočekaju brojni izazovi. Najgori od svih bit će izdaja bliskog prijatelja.

Film je režirao Daniel Espinosa ("Life", "Child 44"), a Dr. Michaela Morbiusa utjelovio je svestrani oskarovac Jared Leto ("Dallas Buyers club", "Suicide Squad", "Soba panike", "Aleksandar", "Rekvijem za snove", "Američki psiho"...), koji se osim plodonosnom filmskom karijerom može pohvaliti i uspješnim bendom "Thirty Seconds to Mars".

U sporednim ulogama našli su se Matt Smith ("Doctor Who", "Kruna"), Adria Arjona, Jared Harris, Al Madrigal i drugi.

Kritike su mahom negativne, no čeka se ocjena gledatelja.

Nakon obećavajućeg početka, radnja filma Daniela Espinose, postaje oskudna, a film se u maločemu razlikuje od drugorazrednog Marvelovog filma, smatra The Hollywood Reporter, koji ne vjeruje da će vjernog obožavatelja mane filma od njega odbiti.

Neizvjesnu sudbinu daljnjim pričama o Morbiusu predviđa Entertainment Weekly.

"Švedsko-čileanski redatelj Daniel Espinoza filmu daje tamni sjaj, a neizbježni sukob Michaela i Mila više podsjeća na Matrix, nego na tradicionalni sukob iz stripa. Zrak oko njih miče se poput tekućih vrpci, a njihov sukob sliči nečemu poput mlaznog pogona i podvodnog baleta. Logika i tijek radnje svojevrsne su 'usputne žrtve'", piše Entertainment Weekly koji ističe da je sudbina ovog "čovjeka šišmiša" u rukama fanova jer " jednu supermoć nema, a to je moć da odobri snimanje nastavka".

Za ovaj Sonyjev film riječi hvale nema niti The Guardian.

"Ovo je uistinu besmislen i glup film, a borba između dobra i zla, Morbiusa i Mila, koji je neka inačica Hydea Morbiusovom Jekyllu, zamagljena je i poništena Morbiusovom, ne pretjerano uzbudljivom, unutarnjom moralnom bitkom. Smithovi i Letovi zli, demonski izrazi lica izrazito su komični. Nadajmo se da će se svemir Spider-Mana dovoljno proširiti kako bi uključio nešto zanimljivije od ovog filma", zaključio je The Guardian.

25. travanj 2024 15:53