FILM O AUTIZMU

Povodom Svjetskog dana svjesnosti o autizmu bit će prikazan dokumentarac „Zašto skačem"

scena iz filma Zašto skačem
Film pomaže shvatiti da unutar tijela osobe s poremećajem iz spektra autizma postoji znatiželjan, suptilan i složen um

Povodom Svjetskog dana svjesnosti o autizmu u nezavisnim kinima diljem zemlje bit će prikazan nagrađivani dokumentarac

Povodom Svjetskog dana svjesnosti o autizmu u nezavisnim kinima diljem zemlje bit će prikazan nagrađivani dokumentarac britanskog redatelja Jerrya Rothwella „Zašto skačem“, film o osjetilnom doživljaju svijeta osoba s poremećajem iz spektra autizma bit će prikazan u nezavisnim kinima diljem zemlje.

Zagrebačku premijeru imati će u Dokukinu KIC u petak, 2. travnja, nakon čega će ga prilike imati vidjeti publika u nezavisnim kinima u Rijeci (Art kino), Puli (Kino Valli), Rovinju (Kino A. Gandusio), Korčuli (Centar za kulturu Korčula), Dubrovniku, Koprivnici (Kino Velebit), Novom Marofu, Samoboru (Pop up kino) te u Osijeku (Kinoklub dvorana).

Film se temelji na bestseleru Naokija Higashide, istražuje neurološke različitosti kroz iskustva petero djece s različitim oblicima autizma i iz različitih dijelova svijeta, od Velike Britanije preko Indije do Sierra Leonea. Trenuci iz života protagonistâ povezani su s putovanjem japanskog dječaka kroz epske pejzaže. Pripovijedani odlomci iz Naokijeve knjige postupno otkrivaju što za njega znači autizam, kako se njegov doživljaj svijeta razlikuje od ostalih i, na koncu - zašto skače.

Iako toga najčešće nismo svjesni živimo u neurotipičnom svijetu i kao takvom neosjetljivom za čitav veličanstveni spektar različitih doživljaja stvarnosti ili neurorazličitosti. Ne moći govoriti ne znači nemati što za reći, a "Zašto skačem" pomaže da shvatimo da unutar tijela osobe s poremećajem iz spektra autizma postoji znatiželjan, suptilan i složen um, baš kao i svaki drugi.

U ovom poetičnom istraživačkom dokumentarcu spajaju se Naokijevi doživljaji autizma, koje je zabilježio kada mu je bilo tek 13 godina, s dirljivim prikazima petero izvanrednih mladih ljudi, što publici daje priliku da zaviri u intenzivan, često bolan ali i radostan svijet osjetila. Film je dobitnik nagrade publike na Sundance Film Festivalu, te nekolicine drugih nagrada na festivalima u Denveru, Valladolidu i Vancouveru.

Restart Label film donosi u suradnji sa Savezom udruga za autizam Hrvatske (SUZAH).

19. travanj 2024 14:01