POSLASTICA U ZAGREBU

Prikazuje drugačiju Ameriku: kao periferiju marginalnih, nepomičnih ljudi, provincijskih života u kojima su zapeli

Kelly Reichard

 Washington Square Films/entertainment Pictures/profimedia/Washington Square Films/entertainment Pictures/profimedia
Veličina ove redateljice je u tome da stvari zna ostaviti malima i u malom naći veličinu, po tome je slična Raymondu Carveru. Retrospektiva Kelly Reichardt daje se na HRFF-u
Veličina ove redateljice je u tome da stvari zna ostaviti malima i u malom naći veličinu, po tome je slična Raymondu Carveru. Retrospektiva Kelly Reichardt daje se na HRFF-u

Različiti ljudi vole različite stvari u američkoj kulturi. Neki vole country, blues ili jazz, neki vesterne ili holivudske mjuzikle. Postoji i dio čitatelja - u njih uključujem i sebe - koji su americanu zavoljeli preko kratke priče. Od Marka Twaina preko Flannery O‘Connor do J. D.-ja Salingera i Raymonda Carvera, SAD su obećana zemlja kratke priče. A ona nam je otvarala i otvara vrata drukčije Amerike - periferije, marginalnih, nepomičnih ljudi, provincijskih života koji su zapeli.

Kratka priča i film dva su dragulja američke kulture. Ali američki film i američka kratka priča obično su se mimoilazili: američki short story za filmsku je industriju obično bio previše statičan, sićušan, previše usmjeren na stanje, a premalo na djelovanje. Rijetki su filmaši koji su pokušali am...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 07:12