FILMSKA KRITIKA

'RASPRSKAVANJE' U ČETVERO Impresivan remake 'Ubojstva u bazenu' s rafiniranim prizorima seksa

Junakinja koju igra Tilda Swinton androgina je rock-zvijezda, nešto poput ženskog Davida Bowieja, prisiljena na šaptanje nakon operacije glasnica. Njezin partner sav se podredio njoj i uglavnom komuniciraju seksom

Priča nam je već poznata iz filma Jacquesa Deraya 'Ubojstvo u bazenu', u kojem su Romy Schneider i Alain Delon pristali nastupiti zajedno dugo godina nakon raskida, igrali su ljubavnike čiji strasni odnos poremeti dolazak njezina bivšeg (Maurice Ronet) i njegove kćeri (Jane Birkin), uslijede obostrana nevjerstva, a ubojstvo iz naslova odigra se, dakako, u finalu.

Ljubavni četverokut

Novu verziju 'Rasprskavanje' potpisao je sve prestižniji Luca Guadagnino, uz Paola Sorrentina i Mattea Garronea danas najvažniji eksportni adut talijanske kinematografije, čije je prethodno, uistinu sjajno ostvarenje 'Ja sam ljubav' bilo veliki hit u američkim kinima, što je, nažalost, bilo nedovoljno da ga u nas otkupe za redovnu distribuciju, vidjeli smo ga jedino u europskom programu na pulskom festivalu. Izvorni naslov 'A Bigger Splash' asocira na istoimeni dokumentarac o Davidu Hockneyju, velikom modernističkom slikaru opsjednutom bazenima, no neke druge poveznice - osim činjenice da je i ovdje bazen u središtu zbivanja - nije lako pronaći.

Guadagnino je dosta promijenio dinamiku u četverokutu. Junakinja koju igra njegova muza Tilda Swinton (nastupila je i u redateljevu prvijencu, metafilmskom poigravanju 'Protagonisti') androgina je rock-zvijezda, nešto poput ženskog Davida Bowieja, prisiljena na šaptanje nakon operacije glasnica.

Ni njezin partner (sve prestižniji belgijski glumac Matthias Schoenaerts), samozatajni redatelj dokumentaraca kojem je u izgledu suradnja s glasovitim Viktorom Košakovskim, puno ne govori, on se sav podredio njoj i uglavnom komuniciraju seksom, a njihovu idilu razori muškarac koji ih je i spojio.

To je bučni i brbljavi glazbeni producent (uloga karijere Ralpha Fiennesa), koji je sa sobom doveo kćer (Dakota Johnson očito je nadrasla problematičnu slavu 'Pedeset nijansi sive'), enigmatičnu curu s vlastitim planovima.

Radnja na otoku

Kao i u filmu 'Ja sam ljubav', Guadagnino zna impresionirati publiku vizualnim prosedeom, rafiniranim prizorima seksa, izborom lokacija - radnja se odigrava na mondenom sicilijanskom otočiću Pantelleria s nevjerojatnim plažama i restoranima - te dizajnom, međutim, ovaj put su mu glavni pogon glumci i on ih koristi uistinu impresivno. Način na koji se Fiennes nadigrava sa Swintonicom i kako se u to uklapaju Schoenaerts i Johnsonica virtuozna je glumačka predstava, usporediva s teatrom, tako da "rasprskavanje" u završnici gledatelja i ne začudi: jedino je sve tako moglo i završiti.

Na rubovima fabule figuriraju tuniski izbjeglice, drugdje im i nije mjesto jer bogati i slavni ih jedva zamjećuju, eventualno kao prijetnju, no redatelj vrlo mudro iz toga ne pravi nikakav problem jer bi to bilo preuzetno. Možda bi mu jedino mogli prigovoriti da je Dakota Johnson donekle prestara za ulogu nimfete, međutim Guadagnino se posebno vezuje za svoje glumice pa mu to nije ni važno. S njom i Tildom Swinton upravo priprema prepravak 'Suspirie', kultnog horora Daria Argenta, što je projekt na čiju realizaciju vrijedi čekati.

26. travanj 2024 14:49