KINO TUŠKANAC

Spomenik konzervativnoj liverpulskoj kulturi u filmovima Terencea Daviesa

”Smrt i preobrazba”, kratki film iz 1983. godine, zadnji dio ”Trilogije Terencea Davisa”
 Rights Managed/Mary Evans Picture Librar/Profimedia
Najveća atrakcija programa nisu dugi filmovi, nego trilogija triju polusatnih crno-bijelih filmova koje je snimio od 1976. do 1983.
Najveća atrakcija programa nisu dugi filmovi, nego trilogija triju polusatnih crno-bijelih filmova koje je snimio od 1976. do 1983.

Postoji jedan kuriozitet koji se često spominje kad je posrijedi engleski režiser Terence Davies. Davies je odrastao šezdesetih godina u Liverpoolu, u istoj ulici u kojoj je The Cavern klub u kojem su počeli svirati Beatlesi. Prema vlastitom priznanju, međutim, u Cavern nije nikad kročio nogom.

Tih 60-ih budući redatelj nije odrastao uz beat. Odrastao je uz kulturu konzervativne, radničke, katoličke obitelji s desetero djece. Njegov svijet bio je svijet misa i holivudskih melodrama, kazališnih mjuzikla i katoličke škole. A tom će konzervativnim mikrokozmosu Davies u svojim filmovima izgraditi jedinstveni spomenik.

Kako taj spomenik izgleda, moći će od ovog petka provjeriti gledatelji zagrebačkog kina Tuškanac. U njemu se ovog vikenda može gledati program "Portreti: Elegična s...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 04:18