PIŠE JURICA PAVIČIĆ

Strpali su slike u vreću, odgurnuli zaštitara, izveli najbanalniju pljačku muzeja... Ovaj je film naprosto čaroban!

Josh O‘Connor, The Mastermind

 Supplied By Lmk/imago Stock&people/profimedia/Supplied By Lmk/imago Stock&people/profimedia
‘Heist-movie‘ je, ukratko, postao politički žanr koji ima ugrađenu društvenu subverziju, a može se pogledati na HRFF-u
‘Heist-movie‘ je, ukratko, postao politički žanr koji ima ugrađenu društvenu subverziju, a može se pogledati na HRFF-u

Pred desetak godina istaknuti je britanski filmski kritičar Jonathan Romney napisao da je ekonomska kriza 2008. porodila novi dominantni komercijalni/holivudski žanr: to je, napisao je, "marksističko-lenjinistički pljačkaški film".

Pljačkaški su filmovi (caper- ili heist-movies), doduše, postojali i prije krize 2008. Povijest filma tapecirana je klasičnim pljačkaškim filmovima kao što su Kubrickov "Killing" (1956.), "Pasje popodne" (1975.), "Psi iz rezervoara" (1992.) ili "Vrućina" (1995.). Ali posljednje desetljeće i pol donijelo je ideološku promjenu koju je nemoguće ne zamijetiti. Pljačkaši u suvremenim heist-moviesima nisu (samo) sociopati čije pothvate gledamo s pomiješanim osjećajem fascinacije i zazora. U pljačkanju bogatih komercijalni je film počeo nalaziti nešto pravedno....

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 21:47