PIŠE HRVOJE HRIBAR

Tko je budući vlasnik 100 milijardi eura koje se danas vrte europskim audiovizualnim tržištem?

 Darko Tomas / CROPIX
Trgovački centri i Amazonov dostavni sustav, Netflix i Cinestarove franšize, stare TV kompanije i novi internetski operateri, portali i tiskane novine, Uber i taksisti Velike Gorice, svi oni zasad šaroliko kohabitiraju. Je li potrošač doista princ u novome carstvu?
Trgovački centri i Amazonov dostavni sustav, Netflix i Cinestarove franšize, stare TV kompanije i novi internetski operateri, portali i tiskane novine, Uber i taksisti Velike Gorice, svi oni zasad šaroliko kohabitiraju. Je li potrošač doista princ u novome carstvu?

Digitalni događaj dešava se svima i svugdje. Dovoljno je brojati do tri: Korjenito se mijenja način proizvodnje, zatim distribucije, te najposlije - potrošnje. Mijenja se gotovo sve što određuje podjelu rada i profita u društvu. "Jedinstveno digitalno tržište" jedna je od predodžbi (do pola od nade, a pola od nelagode) koja se koristi kako bismo udomaćili trostruki prevrat. Taj nije počeo jučer. Počeci mu sežu od prije interneta, a kako će završiti - ne znamo. Usporedbe s ranijim industrijskim ili društvenim revolucijama nisu šala.

Digitalna tehnologija nastupa djetinjasto, spočetka uvijek nalik igrački, a zatim se naglo uozbiljuje. U ovoj fazi društvene igre još odjekuje pjesmica te ne vidimo tko će sjesti na stolac, a tko ostati stajati po strani. U digitalnoj temati...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 02:08