SANJA SMILJANIĆ GRUBIŠIĆ

Urednica ‘Potrošačkog koda‘: ‘Dovoljno je prošetati kvartom, sresti susjede ili popričati s kolegama, tema ne nedostaje‘

Sanja Smiljanić Grubišić

 Vedran Peteh/Cropix
Najosjetljivija sam na naše umirovljenike koji su na žalost najčešće žrtve prijevara, kaže urednica čija emisija slavi 18 godina

Povodom osamnaest godina emisije, razgovarali smo sa Sanjom Smiljanić Grubišić, urednicom i voditeljicom "Potrošačkog koda".

Studirali ste lingvistiku i fonetiku na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Zašto ste se odlučili za novinarstvo i koliko Vam studij pomaže u javnom nastupu?

- Uvijek mi je bila želja raditi za javni interes. Spletom okolnosti nakon završetka fakulteta prijavila sam se na natječaj za novinara na Hrvatskom radiju i tako je počela moja ljubav prema novinarstvu koja traje još i danas. Znanje stečeno na fakultetu mi je samo pomoglo pri "plivanju" u novinarskim vodama. Govorništvo, komunikacija, javni nastup samo su neki od alata koje sam brusila kod profesora Ive Škarića. Sve to mi pomaže kod novinarskog posla.

Radile smo zajedno u emisiji "Knjigom u glavu". Kako se sjećate tog razdoblja. Koliko je ta emisija utjecala na vas daljnji razvoj i kako se sjećate recepcije publike u to doba?

- Za projekt "Knjigom u glavu" vežu me lijepe uspomene. Tom smo emisijom nastojali, a mislim da smo i uspjeli, potaknuti i zainteresirati gledatelje na čitanje knjiga. Pripreme su bile opsežne, svakog tjedna trebalo je pročitati nekoliko naslova, a poseban izazov bio je "papir" preslikati u "sliku", odnosno sadržaj knjige pretočiti u televizijski prilog. Iza toga krenuli su drugi televizijski projekti poput "Priča hrvatskih otoka", "Hrvatski spomenar", "Svijet poduzetništva".

Kako je nastala ideja za Potrošački kod?

- Uvijek sam nastojala raditi na nekoj priči koja nije objavljena koja je izvorna i iz naše svakodnevice. Tako je nastala ideja za Potrošački kodo. A tema nije nedostajalo. Dovoljno je prošetati kvartom, sresti susjede ili popričati s kolege na radnom mjestu. Svi se oni svakodnevno susreću s nekim potrošačkim problemom i pitanjem, a ja im nastojim pomoći. Uvijek mi je u fokusu čovjek i istjerivanju nepravde.

image
Vedran Peteh/Cropix

Emisija je ove sezone obilježila 18 godina emitiranja. Ove sezone emitirate se na četvrti program u novom formatu. Koliko vam je dobro došlo to osvježenje?

- U osamnaestoj sezoni emitiranja i dalje smo produžena ruka naših gledatelja kojima pokušavamo pomoći u rješavanju problema koji su za njih nerješivi – no ne i za Potrošački kod. Ove sezone emisija se emitira na četvrtom programu i koncipirana je na jednu temu po emisiji koju uz dva gosta nastojimo sagledati sa svih strana i ponuditi gledateljima savjete ili rješenje problema. Nadam se da su se gledatelji naviknuli na novi termin emisije jer tu smo isključivo zbog njih.

Nakon vas su i druge televizije pokrenule slične formate.

- Pratim što nude druge konkurentske kuće drago mi je što su potrošačke teme prepoznate kao važni dio novinarskih sadržaja svim televizijskih kuća. Zadovoljna sam, iako je riječ o konkurenciji, što je dio novinara koji tamo rade prvotno bio dio ekipe Potrošačkog koda. Ponosna sam što sam radila sa izuzetno talentiranim mladim ljudima koji "grizu" za svaku priču. Gledajući njih kako su s godinama "rasli" i postali vrsni novinari bez obzira što možda danas nisu dio moga tima zadovoljna sam.

image
Vedran Peteh/Cropix

Imate sjajan odnos sa gledateljima. Koliko vam je to bitno u kreiranju emisije?

- Svaka tema emisije je posebna i svatko od nas se može naći u situacijama o kojima govorimo. Često ljudi kad me sretnu prepričavaju situacije iz naših priloga i kažu hvala što ste na to upozorili da se to nama ne dogodi. Najosjetljivija sam na naše umirovljenike koji su na žalost najčešće žrtve prijevara. Kroz osamnaest godina emitiranja potrošači u Hrvatskoj su postali osvješteniji, naučili su svoja prava i više se ne ustručavaju izboriti se za njih. Danas je sve drugačije na dobrobit potrošača.

Prošli ste i razne edukacije, uz ostalo i za pripremu govornika za javni nastup, možete li navesti nekoliko kratkih savjeta za rješavanje treme i općenito za kvalitetan nastup?

- Educiram se cijeli život. Volim raditi s ljudima i prenositi im svoja iskustva. Gušt je osjetiti svoj napredak ali i vidjeti napredak kod drugih. Javni nastup je jedan od najvećih strahova mnogih govornika na njemu treba intenzivno raditi, pomno ga pripremati i biti svoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 12:11