SERIJA 'OZARK'

VATROMET FANTASTIČNIH KARAKTERA U NOVOJ SEZONI NETFLIXOVE INAČICE 'BREAKING BADA': Tu nema tananih prijateljstava, žene su jedna drugoj okrutne vučice

Tu nema tananih prijateljstava, žene su jedna drugoj okrutne vučice, spremne na sve da obrane svoje obitelji ili (kriminalne) interese

Treća sezona serije “Ozark”, svojevrsne Netflixove inačice “Breaking Bad”, pravi je vatromet fantastičnih ženskih karaktera. I zaboravite tu tanana ženska prijateljstva, traumatizirane protagonistice više srednje klase u borbi protiv muške dominacije kao u “Malim lažima”. U “Ozarku” su žene jedna drugoj okrutne vučice, spremne na sve da obrane svoje obitelji ili (kriminalne) interese.

I dalje pratimo kako obitelj Byrde, knjigovođa Marty i njegova supruga Wendy, nekada davno u civilnom životu voditeljica političkih kampanji, u Ozarku u Missouriju preko lanca kasina peru novac meksičkog kartela. Obitelj Byrde, čiji su članovi još sin tinejdžer i tek u ozbiljan život stasala kći koja se nakon razdoblja buntovništva (tražila je čak sudsku emancipaciju od svojih roditelja!) poslušno vratila u zagrljaj obitelji, djeluju kao najpristojnija obitelj iz susjedstva.

Dobrostojeća, ali skromna, posebno angažirana oko dobrobiti lokalne zajednice. No, ni Marty, ni Wendy ne prezaju od paleža konkurentskog brodskog kasina ili ubojstva ako to zahtijeva njihov visokorizičan posao - zaštita interesa meksičkog narkolorda Omara Navarra. Štoviše, i njihova su djeca nakon brojnih doživljenih trauma nakon selidbe na idilična jezera Ozarka itekako upoznata s onim što rade njihovi roditelji i zajedno čine dobro uhodani mehanizam kojemu nije dopuštena ni najmanja pogreška.

Mnogo je sličnosti između serija “Ozark” i “Breaking Bad”. Tu je osnovni zaplet o pristojnim građanima koji se nađu u kriminalnim djelatnostima. I glavni glumci dolaze iz sličnog backgrounda: zvijezde komedija koje su perfektno napravile zaokret prema dramskim karakterima. Bryan Cranston je kao Walter White postao potpuno neprepoznatljiv u usporedbi s njegovim prijašnjim ulogama, prvenstveno s onom u sitcomu koji ga je i učinio slavnim - “Malcolm u sredini”.

Također, na Jasona Batemana smo navikli kao na zbunjolu iz ne baš uvijek uspješnih komedija, a s “Ozarkom”, osim što se profilirao kao sjajan dramski glumac, postao je jedan od najzanimljivijih televizijskih redatelja (“Ozark” potpisuje i kao producent), a režirao je i prve dvije epizode nedavnog “Autsajdera”, snimljenog prema istoimenom romanu Stephena Kinga. A za režiju jedne od epizoda “Ozarka” lani je dobio Emmy u kategoriji najbolje režije neke dramske serije.

I dok smo u prve dvije sezone bili zatravljeni srazom fine čikaške obitelji i nevjerojatnih protagonista “bijelog smeća” koje su zatekli u pitoresknoj vukojebini Missourija i s kojima pokušavaju poslovati, treća sezona donosi tanane, no ništa zato manje zanimljive nijanse priče. Velik dio sezone bavi se bračnim odnosom Martyja i Wendy koju glumi velika američka karakterna glumica Laura Linney čija fantastična izvedba ove godine definitivno zaslužuje Emmy.

Marty je tijekom cijele sezone pomalo u sjeni; pokušava spriječiti velike ambicije svoje supruge koja je uspjela stvoriti čudan odnos povjerenja s Navarrom, no njezin put k dominaciji poremeti iznenadni dolazak njezina brata Bena. Tom Pelphrey je fenomenalan kao karizmatičan, ali i krajnje problematičan (bipolaran) Wendyn mlađi brat koji uđe u ljubavnu vezu s Martyjevom desnom rukom Ruth Langmore (Julia Garner) te svojim nekontroliranim ponašanjem postane glavni generator drame u finalu sezone.

Julia Garner kao Ruth već je lani osvojila Emmy za najbolju sporednu ulogu u dramskoj seriji, no još uvijek je jednako spektakularna kao energična, bez dlake na jeziku, snažnog seljačkog naglaska, gotovo još uvijek teen kriminalka. Vjerna poput psa, s nultom tolerancijom za bullshit. No, kraj sezone je ipak dočekala s pogledom na neku drugačiju, ali i dalje kriminalnu budućnost.

Kao glavni negativac sezone iskristalizirao se lik hladne i okrutne odvjetnice Helen Pierce (glumi je Janet McTeer) čiju gadnu narav nije uspjela ukrotiti ni kćer Erin, tinejdžerica koja je prisilno ljetovanje s majkom shvatila tek kao priliku za gubljenje nevinosti. Posebno je pažnja posvećena dinamici odnosa između Wendy Byrde i Helen Pierce; od šurovateljica do ljutih neprijateljica. Tu je još lik trudne agentice FBI-a Maye Miller (Jessica Frances Dukes) koja supervizira rad kasina i pokušava Martyja nagovoriti na suradnju s policijom.

Vjerojatno najstrašniji ženski lik “Ozarka” je Darlene Snell (Lisa Emery), sociopatkinja koja u pitoresknoj prirodi Missourija uzgaja heroinski mak, preprodaje ga na početku priče brodovima koji plove ozarskim jezerima i vrlo je laka na okidaču svoje puške. Nakon što je u drugoj sezoni ubila vlastitog supruga i dokopala se djeteta koje je ostalo nakon tragične pogibije lokalnog propovjednika, u trećoj sezoni proživljava novu ljubav (sic!) i priprema se za ponovni nastavak svog heroinskog posla. Zastrašujuća kao i dosad.

“Ozark” u kvaliteti raste iz sezonu u sezonu, i to je još jedna od paralela koju brojni kritičari vuku s “Breaking Bad”. Treća sezona je doista bila najbolja dosad, izuzetne glume i besprijekorne režije. Osim Batemana, kao redatelji epizoda treće sezone pojavljuje se niz izuzetno zanimljivih filmaša, nerijetko bivših direktora fotografije, poput Alai Shaakarova koji je zaslužan za četiri završne epizode sezone.

Također, od prve epizode “Ozark” prati fantastična špica koja uvijek završava velikim slovom O u kojem su četiri simbola koji simboliziraju osnovne elemente radnje. Divna, pametna serija, koja je mnogo više od bazične kriminalističke radnje, kao stvorenja za binganje u ova korona vremena.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 01:48