'MIA MADRE'

VELIKI POVRATAK NANNIJA MORETTIJA 'Rimski Woody Allen' snimio prvi doista woodyallenovski film

 promo foto
Jedan od najšarmantnijih novijih filmova o filmu i o filmskom cehu, ali i Morettijev najzreliji film od 90-ih
Jedan od najšarmantnijih novijih filmova o filmu i o filmskom cehu, ali i Morettijev najzreliji film od 90-ih

Kad je početkom 90-ih filmovima “Crvena golubica” i “Dragi dnevniče” počeo postajati europska filmsko-intelektualna zvijezda, Nanni Moretti nerijetko je tituliran kao “rimski Woody Allen”. Ta naljepnica, koliko god imala opravdanja, bila i zavodljiva krivotvorina.

Morettijevi rani filmovi - koji su se proslavili uz snažnu podršku festivala u Cannesu - imali su doista ponešto allenovsko.

Kino-kolumne

Ponajviše intelektualizam, narcisoidnu autobiografičnost, kao i činjenicu da je režiser u njima bio i glavni glumac, te - manje-više - glumio svoje drugo ja. No, između Morettija i Allena postojale su i krupne razlike, a prva od njih je političnost. Moretti je bio i ostao politički filmaš, čovjek koji je bez skanjivanja filmove koristio kao kino-kolumne, a dva filma (“April” 1...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 23:31