PREMIJERA U VENECIJI

Vrijeđali su ga zbog lažnog nosa, ali Bradley Cooper ima hit: ‘Ovaj film čisti je nokaut, magičan i iskren‘

 Netflix/twitter/Backgrid/Backgrid Uk/Profimedia/Netflix/twitter/backgrid/backgrid Uk/profimedia
Cooper jezivo nalikuje velikom skladatelju, posebno u pokazivanju Bernsteinovih zastrašujućih i grabežljivih gornjih zuba, kaže kritika

Baš kao i u slučaju hita "Zvijezda je rođena", Bradley Cooper je sa svojim novim filmom "Maestro" pokazao da je definitivno izvrstan redatelj. Nakon premijere na prestižnom filmskom festivalu u Veneciji, kritičari za Coopera kao redatelja, ali i glavnog glumca imaju samo riječi hvale. Sa spektakularnom šminkom i perikama, Bradley Cooper je izvrsno odglumio velikog dirigenta i skladatelja Leonarda Bernsteina u, prema riječima kritike, iskrenom i živopisnom filmu punom dijaloga, osmišljenom s ukusom. Film donosi sve o Bernsteinu i njegovom problematičnom odnosu sa suprugom, kostarikanskom glumicom i aktivisticom Felicijom Montealegre Cohn, koju je Carey Mulligan odigrala, kako kažu, s prilično britkom engleskom prisebnošću i samozatajnim zdravim razumom. Naime, Felicia se mora pomiriti s time da je njezin muž kao megazvijezda isisao sav kisik iz atmosfere, ali i s poniženjem njegovih brojnih indiskrecija s mladićima, a kroz film Cooper i Mulligan prolaze kroz čitav niz emocija i proširenih i preklapajućih dijaloških scena.

image
Netflix/twitter/Backgrid/Backgrid Uk/Profimedia/Netflix/twitter/backgrid/backgrid Uk/profimedia

Cooper je već i prije same premijere upao u probleme jer je ‘nežidov koji igra ulogu Židova‘ s ​​velikim protetskim nosom. No, u kontekstu cijelog filma, smatraju kritičari, taj veliki nos nije velika stvar. Dapače, možda je čak i karmičko-filmska pravda za mnogo smješniji lažni nos Nicole Kidman u Satima, koja glumi jednu od velikih antisemitkinja: Virginiju Woolf.

Što se samog Coopera tiče, piše Guardian, on jezivo nalikuje velikom skladatelju, posebno u pokazivanju Bernsteinovih zastrašujućih i grabežljivih gornjih zuba, koji se nasmiješeno otkrivaju dok Bernstein ekstatično zabacuje glavu prema podiju. "Možda je neizbježno da tako dovršena i proučena imitacija bude pomalo narcisoidna, ali kao i uvijek s Cooperom, čista kazališna tehnika je vrlo moćna, iako postoje trenuci kada Lenny udara po klavirskoj tipkovnici, Cooper izgleda pomalo sićušno poput Michaela Douglasa koji igra Liberacea", piše Guardian.

Na samom početku filma, dijelu kad je Bernstein mlad slika je crno-bijela, a kako glazbenik stari postaje sve koloritnija. Na koncu, Cooperov Maestro je uspješan film jer, kako kažu kritičari, govori o žrtvama koje umjetnost zahtijeva od svojih praktičara i žrtvama koje ovi praktičari zahtijevaju od svojih obitelji i partnera.

"Kad se mi kritičari žalimo da filmski studiji više ne riskiraju, Maestro je upravo onakav film kakav želimo da naprave. Ne pada sve u njemu čisto, ali čak i njegovi promašaji uzbuđuju, a izravni pogoci su nokauti", piše Telegraph.

"Maestro je svakako Felicijina priča kao što je i Bernsteinova, i tim bolje. Kroz nju vidimo koliko druželjubiv, koliko magnetičan, koliko hladan može biti", stoji u Rolling Stoneu.

"Maestro je iskren o golemim manama svog središnjeg lika, a Cooper je impresivan u ulozi", smatraju u Screen Internationalu, dok u Hollywood Reporteru film nazivaju "uzdižućim krešendom u tugu". A riječi hvale imaju i u Varietyju: "Zadivljujući portret umjetnika kao karizmatičnog narcisa koji je zarobljen brakom u koji vjeruje, ali ga ne može u potpunosti ispuniti".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. travanj 2024 11:32