72 PRIČE O ALBUMIMA

Anegdote, osvrti, kritike i komentari najzačajnihih albuma u zadnjih 25 godina u jednoj knjizi

Zlatko Turkalj Turki
 Privatna arhiva
Knjigu ‘72 priče o albumima‘ Hrvatska diskografska unija objavila, a uredio ju je Zlatko Turkalj Turki

Oliver je nerijetko govorio da mu je "Vridilo je" najdraži album. Mislim da je razlog tome što se odmaknuo od svih dotadašnjih obrazaca i komercijalnih normi te napravio album po svojem stanju svijesti i umjetničkih težnji u tom trenutku. U konačnici, najvažnije, on je tada prvi put sudjelovao u postupku stvaranja, sviranja, aranžiranja te produkcije tog albuma. Riječ je o duljem razdoblju boravka u studiju Morris Mire Vidovića te u kući Alana Bjelinskog s tri koncertna klavira i ljetu kojeg se Oliver dobrovoljno odrekao ostavši u Zagrebu, a dobro je poznato što su njemu ljeta predstavljala.

To su bili dani glazbene komune, prijateljstva, druženja, muziciranja, za koje sam imala osjećaj da se više nikada neće ponoviti, a tako je i bilo. Oliver je bio djetinjasto sretan i ushićen zbog stvaranja tog albuma i znao je reći kroz smijeh: "Ako ne zaspu na trećoj pjesmi, nismo uspjeli", priča Lea Dekleva u knjizi "72 priče o albumima", što ju je Hrvatska diskografska unija objavila u povodu 72 godine od prvog izdanja. Knjigu je uredio Zlatko Turkalj Turki.

Zlatko Turkalj Turki
Privatna arhiva

- Neizmjerno sam sretan i zahvalan što mi je ukazano povjerenje da budem urednik knjige koja predstavlja i povezuje sve važne karike u stvaranju hrvatske glazbene kulture i glazbene industrije. Važnost i težinu ovoj knjizi daju priče samih autora, izvođača, diskografa, te novinara i glazbenih kritičara. Najzanimljiviji dio u radu - stvaranju ove knjige bio mi je odabir materijala koji donosi osvrte i glazbene kritike s vremenskim odmakom kao i komentare i izjave iz vremena kada su albumi objavljeni. Zanimljivo je u razgovorima s autorima i izvođačima bilo čuti što danas misle o albumima koje su glazbeni kritičari u vrijeme objavljivanja proglasili njihovim najboljim ostvarenjima. Pored toga konceptom ove slavljeničke knjige prvi put su predstavljeni hrvatskih diskografi i njihov rad te svi najznačajniji i najtiražniji albumu u posljednjih 25 godina - govori Turki.

U knjizi o albumima govore Želimir Babogredac, Jasenko Houra, Gabi Novak...

Gabi Novak
Srdjan Vrancic/Cropix

- Album "Pjesma je moj život" predstavlja veliko bogatstvo i zaokret koji je donio nešto svježe u mojoj glazbi, što sam vjerojatno čekala cijeli život. Sjećam se da smo na dan kad smo završili s radom donijeli jednu veliku tortu u studio da proslavimo - ispričala je Gabi u knjizi.

Zrinko Tutić otkrio je kako je započela karijera jedne od naših najuspješnijih eurovizijskih predstavnica, ona Maje Blagdan:

Zrinko Tutić
Neja Markicevic/Cropix

- Zorica Kondža, koja je bila prateći vokal na Bebeku, nije mogla doći na jedno snimanje i rekla mi je: "Slušaj, ima jedna mala iz Zagreba, vidjet ćeš, fino će me zamijeniti." Meni je to bilo davljenje jer imaš uhodanu ekipu s kojom radiš, ali, eto, evo ove Blagdan. Otpjeva žena tamo, mi se svi pogledali, zinuli. Tada smo krenuli surađivati, izdali par albuma, a 1996. ostvarili smo jedan od najboljih rezultata suvremene Hrvatske na Euroviziji - prisjetio se Tutić.

27. travanj 2024 03:28