Telavivski dvojac Red Axes, koji čine Dori Sadovnik i Niv Arzi, na sceni je već više od desetljeća, a za to vrijeme postali su institucija rokerske elektronike, pioniri koji su uspjeli spojiti post-punk, new wave, psiho-rock i klupsku elektroniku u prepoznatljiv, divlji, hipnotički zvuk. Njihov put počinje u bendu Red Cotton, ali globalnu afirmaciju doživljavaju kao producenti elektroničke glazbe, a novim su se albumom "Loud" vratili svojim bendovskim korijenima. Uvijek na rubu eksperimenta, uvijek između gitare, organskih zvukova i elektroničkih strojeva, Red Axes su izgradili prepoznatljivu estetiku kojoj su ostali vjerni i na novoobjavljenom, petom studijskom albumu. Kako se radi o prvom izdanju koje su snimili s kompletnim bendom pod imenom Red Axes, ono je istovremeno za njih osjetni iskorak naprijed, ali i svojevrsni korak unatrag.
Album otvara introspektivna i ranjiva pjesma "Girl", koja kombinira mutni post-punk groove i synth teksture, na momente prizivajući estetiku Velvet Undergrounda. Izdanje se nastavlja pomalo bowiejevskom "We Do For Love", a onda i zaraznom "Home (La La La)", koja je možda najbliže što će Red Axes doći pop glazbi. Gitara u njoj pleše oko vokala, refren je lako pamtljiv, no unatoč hitoidnom pakiranju, pjesma i dalje nosi dozu prgavosti. Melankolična, sanjiva i nekako zloslutna "Church Ave" donosi intrigantan surf-psy spoj, a u kategoriju sporijih pjesama ulaze i "Seek & Destroy", koja se polako gradi prema mračnijem, industrial trenutku, te "Life Is Young", totalno high, lebdeća i meka.
Energija koja pomiče zidove
Što dalje ide, album postaje luđi. Prvi pravi benger je "In the Club", s nabrijanim bubnjem, ludim gitarskim solom i energijom koja pomiče zidove, s katarzičnim tekstom u kojem Axesi pjevaju o svim izazovima muzičarskog života. Avioni, avionska hrana, Red Bullovi, konstantno glasno okruženje i potraga za užitkom koja u nekom trenutku postaje patnja lajtmotivi su oko kojih se gradi ova stvar, koja je sadržajno neka vrsta manifesta glazbenika na turneji, sarkastična oda umoru i jet-lagu.
Potom slijedi "Lava Lava", esencija svega onog što Red Axes jesu: najprimitivniji i najintenzivniji trenutak kolekcije novih pjesama. Distorzirana gitara grmi poput turbine, a cijela pjesma zvuči pomaknuto, ćaknuto, maknuto, poput čiste, nefiltrirane struje.
Sve u svemu, Red Axes su novim izdanjem potvrdili status jednog od najistaknutijih hibrida suvremene glazbe te amenovali status jedinstvenih, hrabrih i neumorno znatiželjnih glazbenika. U pauzama od najvažnijih svjetskih pozornica - od Panorama Bara do Burning Mana - duo je dvaput posjetio Hrvatsku, jednom u šibenskom Tunelu, a potom i u zagrebačkom Petom kupeu, poharavši oba mjesta poput elementarne nepogode, a bit će posebno zanimljivo vidjeti kako će njihovi nastupi uživo izgledati sada kada su oformili i bend. Nastupi s bendom mogli bi dodatno produbiti emocionalni naboj njihovih pjesama, otvoriti prostor za improvizacije i još žešći kontakt s publikom, pružajući im priliku da izgrade još snažniji live identitet. Axesi su uvijek bili glasni, no s "Loud" su pojačali na maksimum.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....